Avatar billede pnr Nybegynder
09. februar 2006 - 15:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til flyvende tekst

Jeg skal have lavet en tekst som starter uden for billedet (Verdana, 40px, alpha 0%), den skal så flyve ind midt på billedet og ende som (Verdana, 20px, alpha 100%). Jeg er ikke så "stærk" i Flash, så er der nogen der kan beskrive punkt for punkt hvad jeg skal gøre?
Avatar billede miss-g Seniormester
10. februar 2006 - 01:07 #1
Du har vist oprettet i den forkerte kategori - men jeg forsøger alligevel.

På timeline laver du en keyframe (tryk F6).
Så skriver du din tekst, og flytter den hen til startposition.

Et stykke længere henne på timeline laver du en ny keyframe (tryk F6)
og her hiver du din tekst hen til slutpositionen.

Så langt så godt....

Så stiller du dig i den første keyframe på timeline - højreklikker og vælger Create Motion Tween - så har vi hermed lavet bevægelsen fra punkt A til punkt B.

Så vil du gerne have den transperant til at starte med.

Gå hen på den første keyframe og markér dernæst din tekst med pilen. Så skulle du gerne kunne sætte alpha på (via properties paletten). Vælg Alpha der hvor der står Color - og sæt den til 0%.

Så skulle den være i hus *S*
Avatar billede pnr Nybegynder
10. februar 2006 - 05:54 #2
Tak for dit svar miss-g !

Jeg fatter ikke hvordan mit spørgsmål er havnet her :-/ Jeg manlger en meget vigtig faktor i dit svar og det er at teksten skal ændre størrelse undervejes! Det med alpha kan jeg heller ikke få til at virke. Jeg flytter lige spørgsmålet til den rigtige kategori, så kan vi fortsætte der.

http://www.eksperten.dk/spm/686879