Avatar billede acgiter Nybegynder
08. februar 2006 - 20:55 Der er 10 kommentarer

mindste løn

en der ved hvad mindste lønnen er (ufaglært), efter skat. Hvis man fx får arbejde på et lager...
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2006 - 20:56 #1
før skat, da efter skat afhænger af kommune osv ;)
Avatar billede acgiter Nybegynder
08. februar 2006 - 21:01 #2
hvis jeg har en træk procent på 39...hvis det kan hjælpe
Avatar billede MetfreakDK Praktikant
08. februar 2006 - 21:04 #3
jaae.. den ligger på 106.? i timen hvis firmaet har overenskomst med 3F. men her til marts stiger den 2,5 Kr. altså for lagerarbejdre...

Men mener ikke den er mere end 93, noget  sådan absolut minimum...

men ellers kan du jo tjekke om du får det samme i løn som dine kollegaer inde p www.jobindex.dk
Avatar billede bredker Nybegynder
08. februar 2006 - 21:07 #4
så nemt er det ikke
vi skal bruge dit fradrag også
og er du over eller under 18 år
Avatar billede bredker Nybegynder
08. februar 2006 - 21:14 #5
plentyforce>>kommer meget an på hvem der har overenskomsten , men de fleste ligger mindstelønnen på 82-84 kr hvis du er over 18 år
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
08. februar 2006 - 22:03 #6
Der er ikke nogen mindsteløn ved lov. Hvad mindsteløn er afhænger af hvilken fagforening du er med i og altså hvilken overenskomst, du er ansat under.
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2006 - 22:05 #7
jo der er en mindsteløn, og ikke alle er medlem af fagforeninger, og de (arbejdsgiverne) kan ikke bare sige til dem der ikke er, fint du får kun 10 kr i timen.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. februar 2006 - 04:34 #8
screem_brille >> Er du sikker på det?
http://vbn.aau.dk/research/mindsteloen_kan_blive_indfoert_ved_lov(520737)/
Avatar billede hoeks Nybegynder
09. februar 2006 - 09:31 #9
screem_brille > Der er _IKKE_ nogen mindste løn i Danmark ... Og jeg er så sikker på det som ingen anden, da jeg formåede at svare forkert på nette dette spørgsmål i forbindelse med min sidste eksamen før jeg blev student. Det kostede mig nemlig lige en karakter :/
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
09. februar 2006 - 19:38 #10
screem_brille: Det har du ikke ret i. Arbejdsgiverne følger reglerne, da folk der arbejder for billigt, kan få resten af arbejdsstyrken til at nedlægge arbejdet.