Avatar billede knallertjoe Praktikant
08. februar 2006 - 11:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

baggrundsbillede hvordan

Hej med jer.
Jeg har siden www.supertipsligaen.dk
I cellerne med "hvad går det ud på" og "næste runde" har jeg et billede af en fodboldbane som jeg har skåret over i 2 halvdele og gerne vil benytte som baggrundsbillede.
Mit spørgsmål er: Hvordan indsætter jeg et baggrundsbillede i en celle uden at det bliver gentaget efter hinanden?, og dernæst skal det højrestilles i "hvad går det ud på" cellen, og venstrestilles i "Næste runde" cellen.
Det skal siges, at billedet har samme græstæppe som min nuværende baggrund (har sammensmeltet 2 billeder), så det vil forhåbentlig ikke komme til at se mærkeligt ud.
På forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2006 - 12:06 #1
Avatar billede knallertjoe Praktikant
08. februar 2006 - 12:33 #2
forkert link.
Intet i den anden ende.
Jeg er slet ikke go til CSS, så jeg tror det kommer til at kræve en nærmere forklaring end blot et link
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2006 - 12:55 #3
virker nu fint her...

<td style="background-image: url('bil1.gif'); background-repeat: no-repeat; background-position: center right;">

<td style="background-image: url('bil2.gif'); background-repeat: no-repeat; background-position: center left;">
Avatar billede bentjuul Nybegynder
08. februar 2006 - 13:31 #4
Hvis du ikke bruger CSS så er her en tabel med fire celler, hvor der kun er baggrund i den ene.

<table width="600" border="1">
      <tr>
        <td background="grasbaggrund.gif">Her er lidt tekst </td>
        <td>tekst</td>
      </tr>
      <tr>
        <td>tekst</td>
      </tr>
    </table>

//bentjuul
Avatar billede knallertjoe Praktikant
19. marts 2006 - 20:44 #5
lukker
Avatar billede keysersoze Guru
19. marts 2006 - 22:43 #6
hvorfor lukker du når der er givet svar og der har været rig mulighed for at spørg videre?