Avatar billede palle1976 Nybegynder
08. februar 2006 - 11:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejlmedling når database åbnes fra web.

Vi har en database som bliver åbnet fra web. Databasen indeholder både view og outline som bliver vist ved brug af Java applet.

Databasen har fungeret i lang tid, men pludselig er der opstået et problem (uden vi har ændret i designet af databasen...)

Når databasen åbnes fra web kommer der en fejlmeddelse med teksten: The application's digital signature has an error. Do you want to run the application?
Name: view
Publisher: Internal Business Madhines Corporation
From: "servername"

Nu kan man så vælge at trykke "run" men så fryser IE. Hvis man beyntter Mozilla Firefox får man også fejlmeddelsen men man kan godt køre programmet hvis man trykker "Run".

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg løser dette problem ??
Avatar billede jogii Nybegynder
08. februar 2006 - 11:40 #1
Rent gæt: Uden at vide om det passer, så kunne problemet ligge i at I ikke har opgraderet jeres server. Jeg har hørt flere rapportere noget lignende. Appletten installeres som en del at serverprogrammet og indeholder en signatur fra IBM, som er gyldig i nogle år. Hvis serveren ikke er opgraderet, så kan det være at den tilhørende applets signatur er udløbet. Men som sagt er det et gæt.
Hvilken version af Domino har I installeret?
Avatar billede palle1976 Nybegynder
09. februar 2006 - 09:47 #2
Det ser ud som at du har ret i din antagelse omkring server version. På nuværende tidspunkt ligger databasen på en server med version 6.0.3. Der ligger dog en replica på en version 6.5.4 server hvor det heller ikke virker, men jeg lavede en kopi til en version 6.5.5 server hvorpå det virker.

Hvis du smider et svar ligger der lidt points til dig.
Avatar billede jogii Nybegynder
09. februar 2006 - 10:09 #3
Det er lidt underlig at 6.5.4 heller ikke virker. Det kan dog være et cache-problem. Eller at der trækkes på en fælles replikeret "gammel" appletbase.
Nuvel, 6.5.5 er jo heller ikke værst at køre med, og du kan jo altid opgradere serverene i frokostpausen, når der ikke er så  mange brugere på :-)
Avatar billede palle1976 Nybegynder
09. februar 2006 - 10:22 #4
Ja, jeg vil da lige bruge min frokostpause på en opgradering...

Tak for svaret !!