Avatar billede jro Nybegynder
08. februar 2006 - 00:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hyperlinks "bagud" i bibliotekerne

Hej Folkens

Jeg sidder lige og river mig selv lidt I håret og håber I kan hjælpe mig med at stoppe med det.
Jeg er i færd med en side hvor jeg linker til en .htm fil som ligger i et bibliotek på webhotellet.
Sagen er så at jeg ikke kan få links på dette .htm til at linke "tilbage" altså linke til filer i rod-biblioteket. Vælger jeg sidden som linket skal henvise til i Frontpage skriver den ikke den fulde sti, men bare titlen på .htm filen, og så kan den ikke findes...

Jesper
Avatar billede 2c Nybegynder
08. februar 2006 - 00:35 #1
For at gå tilbage i biblotekerne kan du skrive "../" foran linket.

Har du for eksempel en folder der hedder x, hvori der ligger en fil der skal linke tilbage til index.html i rod folderen skriver du linket således:

../index.html
Avatar billede jro Nybegynder
08. februar 2006 - 10:09 #2
Hehe, det er jo ligesom at være tilbage i dos-dagene.....men mange tak, det funker fint
Avatar billede 2c Nybegynder
08. februar 2006 - 12:48 #3
Jep, nogen ting går aldrig af mode :-)
Husk at acceptere mit svar, hvis du kunne bruge det.
Avatar billede jro Nybegynder
08. februar 2006 - 23:25 #4
det troede jeg faktisk jeg havde......prøver lige igen
Avatar billede 2c Nybegynder
09. februar 2006 - 01:16 #5
Ok, tak for det.