Avatar billede jeppebak Nybegynder
07. februar 2006 - 17:33 Der er 2 kommentarer

Exchange 2000

Jeg har et kæmpe problem, som jeg håber nogle af de lidt mere garvede server freaks kan hjælpe med!

I mit tilfælde køre jeg med en Windows 2003 server sp.1 på denne server køres der Exchange 2000. bruges som ”pop3 connector ”

Jeg har 2 elever som har hver deres laptop samt deres egen mail-adresse elev1@ & elev2@

Men… Nu kommer det svære!! De må ikke modtage mail direkte.  De skal gå ind på min mail først, og herefter videresender jeg dem så.. Jeg skal ikke have en kopi!

Jeg er klar over at når de sender en mail ud af huset. For modtageren adressen elev1@ af se. Så vidt også godt nok.. Men når der svares på den pågældende adresse skal jeg have den..
f. eks postmaster@

I Exchange system manager under connector manager, properties, mailboxes har jeg alle mine kontis. Jeg er klar over at jeg her har muligheden for at tilknytte elev1 & elev2 til den pågældende bruger. Men dette er ikke en løsning.

Skal jeg lave en distributions gruppe?

På forhånd tak
Avatar billede strych9 Praktikant
07. februar 2006 - 20:24 #1
Er det ikke bare et spørgsmål om at fjerne deres SMTP adresser i AD, og så sætte postmaster@ som reply-to adresse i deres outlook klient?
Avatar billede jeppebak Nybegynder
08. februar 2006 - 09:09 #2
hmm maaske. Men hvordan vil du saa vidresende mails til dem fra min konto.