Avatar billede mjekc Nybegynder
07. februar 2006 - 15:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Visual C++ Runtime Error

Jeg får en besked om Runtime Error: "abnormal program termination" når jeg kører Nero 6. Det er hen mod slutningen af en opgave, når der mangler få minutter. Jeg har kigget på det her http://www.eksperten.dk/spm/35803 og andre spørgsmål fra folk med nogenlunde samme problem men jeg synes ikke det er det samme. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede mjekc Nybegynder
07. februar 2006 - 15:56 #1
Jeg glemte at sige: jeg har opdateret Nero flere gange og afinstalleret og geninstalleret, men intet synes at hjælpe.
Avatar billede nicer Nybegynder
07. februar 2006 - 15:57 #2
har du prøvet at installere programmet igen og/eller har du prøvet med en anden version af Nero?
Avatar billede halifax Nybegynder
07. februar 2006 - 16:45 #3
Har du prøver om en rep. af XP's systemfiler mon skulle hjælpe?
Klik Start => Kør skriv sfc /scannow  klik OK.
XP cd'en skal være i drevet imens.
Avatar billede mjekc Nybegynder
08. februar 2006 - 15:49 #4
Jeg har prøvet sfc /scannow men det har ikke hjulpet. Nu får jeg også en sær besked når jeg prøver at installere trial versionen af Nero 7:

Shell Manager: MsiBeginTransaction() Mislykkedes
Et forsøg på at bruge databasen medførte en databasespecifik fejl.
ERROR=57387
ERROR name: CO_E_DBERROR

Hjælp...
Avatar billede halifax Nybegynder
09. februar 2006 - 01:48 #5
Kører du XP med SP2 skal du nok have en opdatering til Nero.
Se denne MS artikel og kør ned af siden til du finder info om Nero
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bda%3B886264

Det relaterer vist til Nero 6.
Avatar billede halifax Nybegynder
09. februar 2006 - 02:07 #6
Mangler du VBRuntime filer kan de hentes her
http://www.webgrid.co.uk/missingfiles.html
Avatar billede halifax Nybegynder
09. februar 2006 - 02:08 #7
- og måske kan du bruge noget fra denne Google søgning - kik efter
http://groups.google.dk/groups?q=Microsoft+Visual+C%2B%2B+Runtime+Error+Nero+Burning&hl=da&lr=&rls=GGLG,GGLG:2005-39,GGLG:da&sa=N&tab=gg&oi=groupst&q=Microsoft+Visual+C%2B%2B+Runtime+Error+Nero+Burning
Avatar billede mjekc Nybegynder
09. februar 2006 - 13:13 #8
Jeg har geninstalleret, opdateret og hentet runtime filer. Installationen gik fint og jeg fik ikke nogen shell manager besked. Så langt så godt. Men nu når jeg prøver at bruge Nero Vision Express hænger/fryser programmet... Jeg har prøvet at genstarte men det virkede ikke.
Avatar billede mjekc Nybegynder
09. februar 2006 - 13:21 #9
Jeg fandt dette på Nero hjemmeside:
2. My NeroVision Express 2 hangs during editing. What can I do?

In case NeroVision Express 2 hangs during editing, please check if you have the latest driver for your graphic adapter installed. These drivers are available on your manufacturer's website.

Nu er mit spørgsmål bare hvad en 'graphic adapter' er...?
Avatar billede halifax Nybegynder
09. februar 2006 - 16:58 #10
Det er såmænd grafikkortet, eller skærmkortet om du vil.
Avatar billede mjekc Nybegynder
09. februar 2006 - 17:16 #11
Ok :)
Hvor/hvordan kan jeg se mærket og den slags?
Avatar billede halifax Nybegynder
09. februar 2006 - 17:28 #12
Gå i Enhedshåndtering, klik på plus-tegn ud for Skærmkort. Der står hvad det er for et.

Højreklik Denne computer - Egenskaber, faneblad Hardware - Enhedshåndtering.

Eller endnu bedre - gå ind på denne side og hent programmet Everst Home (gratis) og installer det
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Det kan vise alt om hardware og software i din computer. Og måske du kan få glæde af det også i andre tilfælde.
Der er et menupunkt i vensgtre side af programmet som hedder Grafikkort, vælg det.
Avatar billede mjekc Nybegynder
09. februar 2006 - 23:37 #13
Ok. Tak for hjælpen nu hænger Nero ikke mere :)

Dog fik jeg igen den frygtede Runtime Error besked... Jeg bliver snart skør. Nogle ideer?
Avatar billede mjekc Nybegynder
26. april 2006 - 18:48 #14
...