Avatar billede craven Nybegynder
07. februar 2006 - 11:33 Der er 7 kommentarer

Bliver min forbindelse brugt uden jeg ved det?

Jeg har et standard b.b. abbonement hos TDC 2mbit ned og 512 op.

Nu har min forbindelse været oprette i ca 65min. Jeg har stort set ikke haft kørt nogen programmer. Alligevel er der blevet hentet 6761 "pakker" det passer sikkert fint.

Til gengæld er der sendt 70.065 pakker. Og flere blir sendt hele tiden selvom ingen programmer kører. Jeg har ikke sendt store mails. Hvad sker der?

Har prøvet med og uden XP's firewall.

XP PRO, Norton
Avatar billede nva Praktikant
07. februar 2006 - 12:01 #1
Du kan jo hente og bruge Zonealarm så du kan se hvad der vil ind og ud.
Avatar billede craven Nybegynder
07. februar 2006 - 12:56 #2
Zonealarm installeret.

Selv når man bruger ineternet-lock i zonealarm og tillader nul programmer at bruge internettet pisker der pakker afsted. 5000 på 6 min.
Avatar billede halifax Nybegynder
07. februar 2006 - 16:17 #3
Prøv at installere X-NetStat Pro, der giver en masse info om netværksaktivitet. Synes selv det er godt til at se, hvad der sker og af hvilke programmer
http://www.freshsoftware.com/xns/pro/

Programmet kan bruges i 15 dage. Slettes nøglen "When" i reg.databasen kører en ny periode.
Avatar billede craven Nybegynder
08. februar 2006 - 20:46 #4
X-netstat er et meget fedt progarm der gir detaljeret info.

MEN der ryger en masse aftsed den ikke kan se?

a195-215-37-17.deploy.akamaitechnologies.com - siger det nogen  noget
Avatar billede halifax Nybegynder
08. februar 2006 - 22:30 #5
I X-NetStat kan sættes op hvilke kolonner, der skal vises så som Bytes In og Bytes Out - under Tools - Options.
Når den står og viser Connecrion Info kan du klikke på Sniffer oppe i baren for oven, så viser den sendte og modtagne pakker og bytes.

Akamai Technologies kan du se mere om her
http://www.akamai.com/index_flash.html
og æse mere om her
http://www.oreillynet.com/pub/d/551

- jeg ved ikke nærmere hvad det er. Kan bare se der åbnes en masse forbindelser i IE og port 80, og at der genereres trafik på nettet. Klikkes på Kill åbner den bare en ny forbindelse, så jeg forlader hurtigst muligt sitet uden at være blevet klogere på det. Det må andre vide noget om.
Se under menuen til venstre - Abour Akamai.
Avatar billede craven Nybegynder
12. februar 2006 - 14:00 #6
Hej halifax.

Nu har jeg prøvet med diverse logs og opsætninger i X-NetStat. Der bliver uploaded en masse som den ikke kan se. Det sløver mit internet gevaldigt, det virker absolut ikke som en 2mbit lige pt.

Nogen der har oplevet noget lignende?
Avatar billede halifax Nybegynder
12. februar 2006 - 18:18 #7
Foreslår du får din pc tjekket for "snavs" med HiJackThis.
Hent programmet her  www.arlet.dk  læg det i en mappe på skrivebordet, kør en scan og gem log'en.

Kopier log-filen ind i et nyt spørgsmål under Virus-kategorien.
Der skal nok komme en "log-haj" som vil fortælle, hvad du skal gøre.