Avatar billede jmj_randersbib Nybegynder
07. februar 2006 - 10:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Shutdown.exe

Hej Eksperten

Jeg har en Server med Windows2003-SP1, En xp-pro klient med SP2.
Jeg schudelerer en shutdown fra serveren, hvor jeg beder om at lukke xp-klienten ned. Det fungerer ikke, den eneste måde jeg kan få kommandoen til at virke er ved at bruge det grafiske interface. Har i en løsning på mit problem.

Jane
Avatar billede leif Seniormester
07. februar 2006 - 10:34 #1
Du bruger ?:
shutdown -s -m \\maskinenavn

Virker det hvis du bare skriver det i en kommandolinie ?
Avatar billede jmj_randersbib Nybegynder
07. februar 2006 - 11:04 #2
Jeg har brugt shutdown /m \\maskinnavn /t 010 /f /s ........ din kombination virker sammen med en "-" istedet for en "/". Mange tak for hjælpen, jeg vil prøve min kombinationer med en "-".
Avatar billede jmj_randersbib Nybegynder
07. februar 2006 - 11:05 #3
Nu er jeg ikke helt sikker på om du har fået point, du må endelig komme tilbage hvis ikke. Jane
Avatar billede cwboy Nybegynder
07. februar 2006 - 11:09 #4
Jeg mener, at W 2003 kræver en årsagskode for at ville lukke ned.
Prøv evt. at tilføje -d up:1:1 og evt. en kommentar -c "min kommentar"
Avatar billede cwboy Nybegynder
07. februar 2006 - 11:10 #5
Hov... nu læste jeg så lige, at det var XP'en du ville lukke ned :)
Avatar billede jmj_randersbib Nybegynder
07. februar 2006 - 11:13 #6
Hej Cwboy. som du kan se havde jeg brugt en "/" istedet for en "_". så Leif's forslag virker upåkladelig.
Avatar billede leif Seniormester
07. februar 2006 - 11:17 #7
Nej, jeg har ikke fået point ! Da du ikke kan tildele mig point før jeg har lagt et svar, når jeg har lagt et svar kan du trykke i mit navn i den lille boks og trykke accepter.
Avatar billede leif Seniormester
07. februar 2006 - 16:07 #8
Takker for point.