Avatar billede krukken Juniormester
07. februar 2006 - 10:07 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Fra TDC til Ticali

Hej,

Jeg har nogle forældre der omsider har besluttet sig for at får noget hurtigere internet(hun har hidtil køre med et K56 modem). Hun har fundet ud af at Ticali er langt billigere end TDC, da der findes et tilbud hvor man både får fri telefon og internet forbindelse.

Da hun ringede til TDC for at opsige sit abonnement, fik hun at vide af vedkommende at hun jo sagtens kunne flyttet, men at hun skulle huske at hun jo stadigvæk skal betalt 129 kr(eller deromkring).

Jeg har siddet og kigget rundt på nettet, og jeg har ikke kunne finde nogle oplysninger omkring de 129 kr, og kunne godt tænkte mig at vide hvorfor man skal fortsætte med at betale til TDC når man har et andet telefon/internet-firma. Hun har ingen opsigelses frist, og har været hos TDC i rigtig mange år.

Min mor har efterfølgende forsøgt at ringe til TDC igen, men med sammen resultat.

Er der nogle der kender til dette specielle gebyr - hvis ja, hvad er det så man betaler for?
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2006 - 10:12 #1
du betaler for at have en linie.. (altså telefon linie).. eneste udbyder du kan slippe for det hos er Cybercity.
Avatar billede krukken Juniormester
07. februar 2006 - 10:22 #2
Men umiddelbart lyder det da bare mærkeligt at man betalte for telefon abonnement til Ticali, og derefter betaler for linien til TDC. Mon ikke det gøres via regningen fra Ticali.
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2006 - 10:36 #3
Skal du ikke satse på...
Avatar billede krukken Juniormester
07. februar 2006 - 10:38 #4
Har du et link der beviser det?
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2006 - 11:02 #5
Da tiscali er blevet solgt til tele2.

De kræver også at du har en telefon linie for at de vil levere adsl.. (ja selv om du skifter til ip-telefoni så skal du have det de kalder en bærelinie).

du kan læse her at de kræver du har et telefon abodement for at du kan få deres adsl.. så kommer du til at betale

telfon abodement (enten til tele2 eller TDC 129,-)
Adsl med minds 256 i upload (uden ip-telefoni) 340,- med iptelefoni 465,-
ip-telefoni i abodemten 99,-

i alt 129+340+99 = 568,- pr. måned eller 594 priser taget fra Tele2

Så jeg vil råde dig til at kigge hos Cybercity der kan du få det billigere og du slipper for at have et alm. telefon abodement eller bærelinie.
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2006 - 11:02 #6
Avatar billede krukken Juniormester
17. marts 2006 - 00:03 #7
Det var faktisk vist sig at de 129 kr er et beløb som Teledk ikke kan opkræve. Det er faktisk bare noget de siger for at holde på sine kunder. Efter at have presset sælger længe indrømmede han at der ikke fandte et sådant et beløb der skulle betales.
Avatar billede krukken Juniormester
17. marts 2006 - 00:03 #8
kenp - skal vi dele pointene?
Avatar billede kenp Novice
17. marts 2006 - 00:08 #9
Kan vi da godt :)