Avatar billede janpeiter Nybegynder
07. februar 2006 - 02:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skabelon "fastfryser" titel

Jeg bruger Dreamweaver 8 og har det problem at titlen på de sider jeg har oprettet med en skabelon, kommer til at hedde det samme som skabelonen når jeg åbner siden igen.

Det er ligegyldigt om jeg ikke skriver noget (untitlet dokument), har et tomt felt eller har Kaldt det fx SkabelonD. Siderne vil få den samme titel.

Er der nogen som ved hvordan man kommer uden om det?
Avatar billede miss-g Seniormester
08. februar 2006 - 02:19 #1
Prøv at se i koden, måske er der kommet tegn rundt om så man ikke kan redigere den.

Den her kan man redigere i:

<!-- TemplateBeginEditable name="doctitle" -->
<title>Min hjemmeside</title>
<!-- TemplateEndEditable -->

Al den kode der er grå, når du laver en ny htm side via din template, er det som du har sagt man ikke må rette i.....
Avatar billede janpeiter Nybegynder
08. februar 2006 - 06:44 #2
Tusind tak, det var lige det der skulle til.

Kan du "miss-q" sende et 'svar' i stedet for 'kommentar', så skulle jeg kunne give dig pointene.

Gælder svaret i øvrigt også for Metatags? Og ved du hvad skal der stå der i stedet for:
...="doctitle" -->
<title> xx </title>...

Venlig hilsen

'janpeiter'
Avatar billede miss-g Seniormester
08. februar 2006 - 07:04 #3
Der er ikke noget specielt til meta tags.

Men kig i din kode efter sådan nogle her:
<!-- InstanceBeginEditable name="head" -->
<!-- InstanceEndEditable -->

<!-- InstanceBeginEditable name="menuheader" -->
<!-- InstanceEndEditable -->

Det er ligger inden for sådan en BEGIN og en END tegn er det man kan redigere.
Navnene er noget man selv opfinder, så man kan kende forskel.
Avatar billede janpeiter Nybegynder
09. februar 2006 - 02:05 #4
Super, tak for hjælpen