Avatar billede plerik Nybegynder
06. februar 2006 - 15:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsætning af Linksys WRT54G som Access Point

Er der nogen der kan fortælle mig hvorledes jeg opsætter Linksys WRT54G som Access Point og IKKE som Router. Jeg har internet adgang via min antenneforening og har der en Cisco CVA122 kabel modem/router, nu vil jeg gerne lave trådløs netværk med en Linksys Router/AP. Linksys skriver noget om, at man bør ændre default IP adresse i ens eksisterende router for at undgå problemer med at komme ind på Linksyssen når denne skal sættes op, men det ved jeg heller ikke hvordan gøres. Nogen der kan hjælpe med ovenstående.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
06. februar 2006 - 15:36 #1
På 'Basic Setup' siden (som du kommer ind på når du logger ind på Linksys'en), sætter du 'Local IP Address' til noget der ligger inden for din almindelige routers felt (hos mig er den eksempelvis sat til 10.0.0.10), og så sætter du 'DHCP Server' til 'disable'. Det er såmænd det hele. Så kan du logge ind på din Linksys fremover ved at tilgå adressen 10.0.0.10 og den fungerer ikke som router...
Avatar billede plerik Nybegynder
06. februar 2006 - 22:08 #2
Tak for hjælpen