Avatar billede bibiscor Nybegynder
06. februar 2006 - 14:11 Der er 4 kommentarer

vhs til dvd / total lost

Jeg skal ha vha over på dvd hvordan gør jeg?
Jeg har ikke tvkort.
Min pc har 80 GB, 1,67 ghz og 512 mb ram.
skal jeg ud og skaffe tv kort og program via det for at få det over så det kan brændes eller hva? eller som jeg så et tilbus i en avis om  denne :

Digital videokonverter
Konverterer vhs-/camcorder-optagelser til cd/dvd uden at suge kraft fra pc´en - hvilket i praksis betyder at der kan arbejdes på pc´en under hele processen. På pc harddisken kan der via den indbyggede tv-tuner optages fra op til 130 kanaler til senere brænding på cd/dvd. Tuneren har tekst-tv-visning, Picture-in-picture, 16 programmers-musik-visning og stereo-lyd. Inkl. fjernbetjening, software og adgang til Hotline-Service. 3 års garanti.

skal jeg bruge sådan en, er den bedre..... håber nogen kan hjælpe, ikke mindst skære det ud i pap, for på det område er jeg helt fatsvag, men vil gøre alt for at redde stumpens private filmklip fra hun var en lille møgunge*GG* ( ja min datter altså)

Pleaseeeeee help
Avatar billede lonepeter Novice
06. februar 2006 - 14:22 #1
Nu er det jo godt nok ikke det du spørger om men jeg vil alligevel lige komme med min mening om sagen...

Hvis det var mig så ville jeg finde en som har en dvd-optager og køre det over på dvd på den måde, ligesom hvis du skulle kopiere fra en vhs til en anden vhs.

Det er langt det letteste... - med mindre man altså synes det er sjovt at rode med på computeren, så er sagen jo en helt anden...
Avatar billede bibiscor Nybegynder
06. februar 2006 - 14:24 #2
ohh joo det var det nok, men skulle man skaffe sig såen en selv.... hvilke ville være god og hvilke stik og såen, ved du det? noget forslag?
Avatar billede vejmand Juniormester
06. februar 2006 - 14:24 #3
Måske du kan bruge noget her: http://www.eksperten.dk/spm/454120
Avatar billede lonepeter Novice
06. februar 2006 - 14:29 #4
jeg vil tro at alle dvd-optagerne ville kunne bruges, det kræver jo bare at de har en scart indgang og din vhs afspiller har en scart udgang, hvilket de jo utvivlsomt har... - Så en helt billig dvd optager kunne sagtens bruges til det...

MEN! Nu har jeg haft den tvivlsomme fornøjelse at have haft en del dvd-optagere, og mit råd er, hold i hvert fald snuden væk fra Philips DVDR-610 den synes jeg sgu er noget bras, i hvert fald de 4-5 eksemplarer jeg har haft...

Har selv en Philips DVDR-3300H nu, som virker fint...

Prøv iøvrigt at kigge forbi www.recordere.dk