Avatar billede dyrbye Praktikant
06. februar 2006 - 09:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man alle telefoner til at virke med Cybercity?

Hej.

Jeg har i øjeblikket tele2-adsl hvor alle vores 4 telefonstik virker.
Jeg vil gerne have Cybercity.
Men har forstået at så virker kun et telefonstik.
Har læst at man bare kan bytte et par ledninger om.

Er der nogen der kan hjælpe med at fortælle hvilke ledninger det drejer sig om?

Enesteproble
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2006 - 10:47 #1
vi har også adsl fra CC (4 år), vi har et hovednummer og et undernummer, altså kun en ledning. vi kan koble en telefon på en hver ekstra tlf.stikkontakt 5-5 i hele huset.
Sagen stiller sig nok lidt anderledes hvis man har fire forskellige hovednumre, men et af dem må stå for adsl hvad jeg heller ikke kan se noget til hinder for.
Avatar billede dyrbye Praktikant
06. februar 2006 - 11:29 #2
Det er samme nummer på alle stik - altså alle telefoner ringer samtidig når nogen ringer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2006 - 11:51 #3
da jeg fik lavet min adsl forbindelse kom der først en fra TDC og koblede et par ledninger til tlf. nettet, resten gik af sig selv.

Det skal lige bemærkews at alle vore stik i huset virker uanset om det er et fastnettlf. eller en trådløs tlf. og vi har kun en ledning ude fra.
Avatar billede kenp Novice
06. februar 2006 - 13:54 #4
som også skrevet her...http://www.eksperten.dk/spm/676892 (du oprettede dette efter du havde spurgt...)
Avatar billede dyrbye Praktikant
07. februar 2006 - 11:59 #5
kenp - er du til rådighed når det rent faktisk skal udføres?

Jeg skal lige opsige tele2 og dernæst bestille hos cc.
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2006 - 12:16 #6
Det er ikke særlig svært.. hvis du ikke gider koble dem alle som.. så kan man købe stik i tdc butikken så alle stik virker igen.

men ja normalt er jeg her..
Avatar billede dyrbye Praktikant
07. februar 2006 - 12:35 #7
Det kunne se ud som om der ikke er noget problem når jeg har haft tekniker besøg før.

Fundet på cc-hjemmeside:

Jeg har ADSL etableret med teknikerbesøg

Teknikeren sørgede for, at dine øvrige telefoner fungerede efter du fik installeret ADSL. Hvis du vælger Cybercity Gør Det Selv vil dine øvrige telefoner derfor også fungere uden at du skal tilslutte dem enkeltvis til det udleverede ADSL-udstyr.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. februar 2006 - 12:48 #8
så var jeg ikke helt ved siden af ;o)
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2006 - 13:05 #9
;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. februar 2006 - 21:27 #10
takker for pointene...