Avatar billede diggerx Nybegynder
05. februar 2006 - 09:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan ikke starte domæne på iis

Hej jeg har et problem med at starte et domæne på min server.

Når jeg forsøger får jeg følgende besked: "A dublicate name exists on the network"

Åbenbart fordi domænet tidligere har været oprettet. Hvad gør man ved det??
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2006 - 12:14 #1
nu siger du at det på en iis du starter domænet...
først fortæl om det er et windows domæne du snakker om, eller et web server domæne.

derefter start med at check at din ip du bruger på maskinen ikke er brugt tidligere, og at der ikke er andre maskiner med samme navn.
Avatar billede diggerx Nybegynder
05. februar 2006 - 12:44 #2
Nu er jeg ikke en haj til servere og heller de begreber man bruger, men domænet er et domæne der skal ud på internettet.

Ip bruges på tre andre domæner uden problemer.

Serveren er ikke koblet til andre maskiner. Den står ude hos telia og bruges kun som webserver.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2006 - 13:18 #3
ok internet domæne, så lyder det jo umiddelbart som om det domæne f.eks abc.dk allerede er brugt på serveren i et andet website?

webserveren vil kun starte et extra website, hvis ip, port (http 80) eller domæne adressen er forskellig fra tidligere startede websites.

prøv evt at stoppe de andre sites og se om det hjælper. i så fald er der et andet site med samme info, start dem og se hvilken som fejler, den har samme adresser som dit nye site.

evt. administrations website vil også bruge et domæne.

mvh Sole
Avatar billede diggerx Nybegynder
05. februar 2006 - 13:39 #4
Ok, nu fik jeg fundet den som blokerede, så nu kan jeg vælge at starte den en eller den anden.

IP adressen og porten er ens på begge domæner, men hvor i iis'en kan jeg se hvilke6t domæne den tager? (domænet står godt i dcription, men det ændrer ikke noget)
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2006 - 13:45 #5
normalt har hver website følgende informationer
ip address, port, host header name

det er host header name, hvor du skal skrive domænet.

hvis du tager egenskaber for websitet, vil du se beskrivelse, ip, og port. vælg her advanced knappen, herinde kan du så tilføje flere ip og porte, eller som du skal, vælge den der er, og ændre i host header name, til domænet du vil have den svarer på.

;)
Avatar billede diggerx Nybegynder
05. februar 2006 - 13:55 #6
Så, nu virker det!!

Tak for hjælpen