Avatar billede hellelassen Nybegynder
04. februar 2006 - 16:34 Der er 4 kommentarer

Kan ikke komme på Airport computer-til-computer-netværk

Min nabo har et Airport trådløst netværk. Jeg har efter aftale med ham tilladelse til at benytte dette, med min Windows xp bærbar, jeg kender netværksnøglen, men når jeg forsøger at tilslutte mig
får jeg denne mystiske besked i Dialogboksen Trådløs netværksforbindelse: Øverst står der navnet på netværket og "Ikke tilsluttet" dernæst står der "Computer til computer netværk med sikkerhedsaktivering". "Dette netværk kræver en netværksnøgle. Du har i øjeblikket forbindelse til dette netværk...." Men ikonet for trådløs netværk er der kryds i.
Og prøver jeg at koble mig på internettet kan det ikke lade sig gøre. Hvad mon jeg gør forkert?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. februar 2006 - 16:38 #1
Har du koden til netværket? Er det WEP eller WPA krypteret? Har du sat din computer op til at køre AD-HOC netværk?
Avatar billede egonspock Seniormester
04. februar 2006 - 17:30 #2
Hvis du skal på internettet, skal du ikke på et Computer til Computer-netværk. Det kan været at din nabo har sat sådan et op, og det vil være en fejl. Han skal i stedet sætte sin computer op til at dele sin internetforbindelse. Hvis det er en Mac, som navnet "airport" tyder på, så findes det i Delings-systemindstillingerne.
Avatar billede hellelassen Nybegynder
05. februar 2006 - 09:07 #3
Mange tak for rådene, ja, jeg kender wep-nøglen, nej jeg tror ikke jeg har sat min computer op til at køre ad-hoc netværk (hvad er det?). Og jeg vil meddele min nabo at han nok skal ændre sin opsætning, hvis jeg skal have mulighed for at komme på hans Mac-internetforbindelse.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. februar 2006 - 09:39 #4
ad-hoc er når man forbinder til en anden computer, i stedet for et accesspoint/router.