Avatar billede sarcar Praktikant
02. februar 2006 - 19:45 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Hvilket navn skal jeg vælge til nyhedssite?

Jeg vil til at lave et internationalt nyhedssite hvor man kan se mange forskellige nyheder fra RSS-feeds og med links til de enkelte nyheder. Spørgsmålet er bare hvilket navn jeg skal vælge. Jeg overvejer følgende domænenavne som jeg alle ejer.

newz.biz
newstaxi.com
oago.com
poax.xom
gixa.com
zerl.com
vupe.com
conovo.com

Hvilket ville i vælge? Eller har i andre forslag?
Avatar billede webt Nybegynder
02. februar 2006 - 20:01 #1
Ja men ummidelbart lyder newz.biz jo som det åbenlyse valg... men alle andre tld'er med newz er jo optaget så nogle af dine fremtidige bruger vil jo måske blive tabt idet de vil prøve newz.com eller org eller noget helt andet...

newstaxi har ikke det problem... men på en eller anden måde virker det bare ikke på mig, kan ikke helt sige hvorfor

de resterende ville jeg ikke forbinde med nyheder..

så et par ideer..
news-central.org (problem: .com og .net taget)
rss-news4u.com (ja lidt langt ude men news er jo ganske populært heh)
international-rssnews.com (alle ledige)
global-rss (kun .com er taget)
international-rss (kun .com er taget)

Det var vist lige hvad jeg havde af ideer

Mvh
Martin
Avatar billede arnums Nybegynder
03. februar 2006 - 11:18 #2
Way2news.dk/net/biz/com
Avatar billede stone Forsker
03. februar 2006 - 18:37 #3
de her muligheder er ledige....

nownews.sk
rightnownews.dk
instensnews.dk
Avatar billede webt Nybegynder
05. februar 2006 - 16:57 #4
Smider lige et svar mens jeg husker det :D jo ikke til at vidde hvornår mail systemet falder død om igen :D

Fortsat god weekend

/Martin
Avatar billede webt Nybegynder
17. februar 2006 - 19:33 #5
Mon ikke det er tid til lidt feedback?
Avatar billede sarcar Praktikant
17. februar 2006 - 19:58 #6
Beklager meget at jeg ikke har givet feedback før nu. Det er dårlig stil. Det er dejligt  at I er kommet med jeres bud, og jeg synes de har været ganske gode.

Beslutningen om hvad sitet skal hedde er truffet, og det blev til newstaxi.com. Dette skyldes delvist at navnet skal have et .com domæne, har jeg besluttet mig for. Dels fordi det skal være et internationalt site alle fra hele verden vil besøge, og dels fordi den feedback jeg har fået fra forskellig side viser, at folk har det svært med andre endelser. En anden medvirkende grund til valget er, at jeg ikke er så vild med bogstav og talkombinationer og at jeg heller ikke er så vild med bindestreger. Men det er selvfølgelig meget subjektivt.

Tak fordi I deltog. Det var godt for processen.