Avatar billede mcwearq Nybegynder
02. februar 2006 - 15:54 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

lukket domænenavn

Hej

Jeg er kommet i den prekære situation at jeg, efter en længere udlandsrejse, uden tilgang til nettet, har fået lukket adgangen til mit domæne. Problemet er at jeg ikke kan huske hvem jeg har købt det hos i sin tid, og at jeg ikke bare kan "genkøbe" det hos fx mit nuværende webhotel - beskeden er at domænet allerede er optaget. Er der nogen her, som ved hvordan man kan spore "sælgeren" af et specifikt domæne??

mvh.
Avatar billede leif Seniormester
02. februar 2006 - 16:04 #1
Er det .dk/.com/.net/.org eller andet ?
Avatar billede leif Seniormester
02. februar 2006 - 16:08 #2
.dk er den sværeste (efter min mening) (https://www.dk-hostmaster.dk/) Se på hvilke DNS servere der er brugt
Avatar billede mcwearq Nybegynder
02. februar 2006 - 16:13 #3
Der er tale om et .biz domæne
Avatar billede leif Seniormester
02. februar 2006 - 16:18 #4
Prøv på www.joker.com at søge på domænet så burde du få en Administrative contact op.
Avatar billede mcwearq Nybegynder
02. februar 2006 - 16:25 #5
Hej leif

Ja, du har ret. Jeg har åbenbart købt domænet hos IHOLDINGS.COM, INC. D/B/A DOTREGISTRAR.COM selvom det ikke siger mig et klap. Har skrevet en mail til dem for at høre om de kan sende en faktura og genåbne. Skulle man ikke have fået en sådan helt automatisk?? Giv et svar, så du kan få point.
Avatar billede leif Seniormester
02. februar 2006 - 16:28 #6
:) Det kan også bare være en som er reseller for dem ! Hvad stod der ellers ? Hvilke DNS servere blev der brugt ?
Avatar billede califfo Nybegynder
02. februar 2006 - 16:30 #7
Jeg kunne ikke få et svar, grundet for stor belastning på deres server, men prøv alligevel her http://www.internic.net/whois.html
Avatar billede mcwearq Nybegynder
02. februar 2006 - 16:31 #8
Name Server: NS1.DR-PARKINGSERVICES.COM
Name Server: NS2.DR-PARKINGSERVICES.COM
Name Server: NS3.DR-PARKINGSERVICES.COM
Avatar billede mcwearq Nybegynder
02. februar 2006 - 16:40 #9
Ved nærmere gennemlæsning af alle informationerne kan jeg se at "billing adress" er en mailadresse jeg forlængst har måttet nedlægge på grund af spam, så her ligger forklaringen på at domænet er blevet nedlagt.
Avatar billede leif Seniormester
02. februar 2006 - 16:46 #10
Jep, men hvad status har domænet ? Hvis du kan se det. Den eneste mulighed er at måske at granske hjernen eller se om du ikke skulle have en gammel faktura eller lign liggende ?
Avatar billede mcwearq Nybegynder
02. februar 2006 - 17:00 #11
Domain Status: pendingDelete - og det ser vel ud til at de er ved at nedlægge det?
Avatar billede leif Seniormester
02. februar 2006 - 20:59 #12
Så skal du skynde dig ! :)

Eller vente og saste på at du kan nå at registrere det når det er slettet.
Avatar billede mcwearq Nybegynder
04. februar 2006 - 08:44 #13
Hej leif

Har forsøgt at kontakte sælgeren, som viste sig ikke at være den der stod i whois-opslaget, men har dog ikke fået nogen tilbagemelding endnu. Domænet er dog ikke vigtigere for mig end at jeg bare køber et andet, hvis det her går helt i hårdknude. Lektien bør dog være at man skal huske hvem man køber domæner hos, og opgive en mailadresse som billingadress, man regner med at bruge mange år ud i fremtiden.
Smid et svar så du kan få dine point.
Avatar billede leif Seniormester
04. februar 2006 - 11:59 #14
Okay, man ved jo aldrig ! Men held og lykke
Avatar billede leif Seniormester
04. februar 2006 - 11:59 #15
Jeg kan anbefale dig at bruge GratisDNS til DNS styring som køb af domæner.
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2006 - 19:50 #16
Håber det gik godt med at få åbnet domænet igen.
Avatar billede mcwearq Nybegynder
22. marts 2006 - 07:22 #17
Hej Leif

Firmaet forlangte over 200 Euro for genåbningen, og det ville jeg ikke betale. Istedet købte jeg et andet domæne. Nu er det oprindelige tilgængeligt igen, og jeg kan erhverve det for kr. 75,- hvis jeg vil ;-)
Avatar billede leif Seniormester
22. marts 2006 - 08:44 #18
:) Så ville jeg da generhverve det gode gamle, men sådan er jeg bare.
Avatar billede leif Seniormester
22. marts 2006 - 08:44 #19
Bruger du så GratisDNS nu ?