Avatar billede tigermelle Nybegynder
01. februar 2006 - 19:30 Der er 2 kommentarer

Hvilken type kabel er det (2xsort, orange,blå)

Jeg har netop fået bygget et nyt hus, hvor jeg blandt andet har fået preinstalleret 2 telefonstik i 2 forskellelige værelser. De to ledninger samles ude i et skab. Jeg vil nu smide en IP-telefoni løsning på, og skal derfor sætte et stik på de to ledninger ude i skabet, så de kan kobles på IP adapteren, som så kobles på min router.

Problemet er, at jeg ikke ved hvilken type kabel det er (jeg har ikke set sådan et før). Der er 4 ledninger i: 2 sorte, ét orange og ét blåt ??

Hvordan samler jeg det ( i hvilken rækkefølge skal ledningerne ligge)- så jeg kan bruge alm. telefoner i de stik der er preinstalleret ?
Avatar billede natas-dk Nybegynder
17. marts 2010 - 22:39 #1
Umiddelbart burde du kunne som om de er par snoet ..
2 ledninger der er snoet om hinanden
så skal de ene sæt i midten af dit stik og det andet skal ligge uden om
og så ens i begge ender...

går ud fra de er 4 pin stik du skal have sat på...

se evt. http://en.wikipedia.org/wiki/Registered_jack
næsten nederst under "pinouts"

ellers snak med dem der har sat stikkene op i dit hus...
(hvorfor har de ikke sat stik på i begge ender...)
Avatar billede natas-dk Nybegynder
20. marts 2011 - 22:35 #2
Fandt du ud af det...