Avatar billede kjeldhenning Nybegynder
01. februar 2006 - 12:11 Der er 5 kommentarer

Internet i udlandet

Jeg står og skal flytte en tur til London. Jeg skal bo på i et hus som er udlejet til os studerende.

Mit spørgsmål går på om man kan koble sig op på internettet med sin bærbare pc uden at man har nogen fast forbindelse i huset.? ?
Jeg ved godt man kan gøre det via sin mobil men det koster jo en brækket arm at gå på nettet så.

Er der nogen der kender nogle alternativer man kan undersøge iu den forbindelse..

Tak på forhånd
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. februar 2006 - 12:15 #1
Læs lige ekspertens regler om at oprette samme spørgsmål mere end en gang: http://www.eksperten.dk/spm/684011

Men ang. dit spørgsmål, så kan det jo være at i studerende kan skillinge sammen til en fast forbindelse. I kan også være heldige at der er et hotspot i nærheden, som i kan nasse på. Hvor ligger huset?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. februar 2006 - 12:17 #2
på denne side står der blandt andet noget om free networks: http://informal.org.uk/people/julian/publications/the_state_of_wireless_london/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. februar 2006 - 12:20 #3
Avatar billede kjeldhenning Nybegynder
01. februar 2006 - 13:36 #4
Tja måske jeg skulle specificere at huset ligger i nordlondon.
Så havde jeg hørt noget om man kunne koble sig op trådløst... via et eller andet kort eller noget man kunne indsætte i siden på sin bærbare... således man ikke var afhængig af at besøge cafeer og lign for at tjekke sin mail mm.

Men er meget interesseret i at finde ud af de evt. miligheder jeg har..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. februar 2006 - 14:12 #5
Et kort i siden kan være en af 3 standarter.
Wireless (det har du muligvis allerede)
GSM2 (standart mobil telefon virker lige så fint)
GSM3 (3 mobil telefon kunne gøre dette)

Det er de tre standarter jeg ved der findes med sikkerhed. Special netværk i området høre der special løsninger til og det kan du nok først finde ud af når du er der ovre.