Avatar billede nidyahou Praktikant
31. januar 2006 - 22:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

problemer med IIS

Hej, jeg har haft problemer on/off det sidste år med mit IIS som er sat op på min pc med win XP Pro os. Der er ikke nogen logisk forklaring på hvornår det virker eller hvornår det ikke gør. Ikke i følge mig i hvert fald.

Jeg har afinstalleret/installeret 100 gange - og som oftest virker det ikke, men af en eller anden uforklarlig grund virker det nogen gange (stor succes). Pt. virker det ikke, hvorfor jeg også søger hjælp til mit problem.

Når jeg prøver at se localstart siger den Page cannot be displayed. dvs. ingen regulær fejlmeddelelse, men når jeg vil se iisstart får jeg en Server Application Error meddelelse (jeg har naturligvis gjort så jeg ikke bare får "friendly error messages")

Hvad kan årsagen til mit problem være - og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede strych9 Praktikant
31. januar 2006 - 22:49 #1
Kig i eventlog efter clues..
umiddelbart gætter jeg på en COM+/DCOM fejl
Avatar billede nidyahou Praktikant
01. februar 2006 - 15:30 #2
jeg har en masse "LoadPerf" fejl... hvad vil det sige? nogle gange er "Loadperf" applicationerne også gået igennem godt nok. Jeg kan også se én COM+ fejl, hvad kan man gøre ved det?
Avatar billede strych9 Praktikant
01. februar 2006 - 17:37 #3
Prøv lige at stoppe servicen, og så starte den igen. Læg mærke til tidspunktet.
og så lav cut+paste af de fejl der kommer i eventlogs her til spørgsmålet.
Avatar billede strych9 Praktikant
01. februar 2006 - 17:40 #4
og vær sikker på at COM+ System Application service er startet.
Avatar billede thomas_b Nybegynder
07. februar 2006 - 23:54 #5
Davs min server gør nøgaktig det samme men er ikke så meget inde i det tekniske der... Kan i uddybe det... syntes ellers jeg har prøvet ALT...!
Avatar billede strych9 Praktikant
07. februar 2006 - 23:55 #6
først skal nidyahou lige melde tilbage om der var succes eller ej.
Avatar billede thomas_b Nybegynder
08. februar 2006 - 00:16 #7
Okay... Så må vi se om han overhoved gør det...! Man ved  jo aldrig der er jo gået et stykke tid...
Avatar billede nidyahou Praktikant
27. marts 2006 - 16:40 #8
beklager jeg ikke har ladet høre fra mig... event log'en siger følgenden:

The server failed to load application '/LM/W3SVC/1/ROOT'.  The error was 'The server process could not be started because the configured identity is incorrect.  Check the username and password.
Avatar billede nidyahou Praktikant
22. april 2006 - 20:52 #9
lukker