Avatar billede jobestar Nybegynder
31. januar 2006 - 15:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

dårlig trådløs modtagelse IBMt41

Hej eksperter :-)

Når jeg sidder på skolen med min bærbare IBM T41 thinkpad og skal bruge skolens trådløse internet er min forbindelse en hel del ringere end mine klassekammeraters trendy små Mac Ibook's kan præstere.

Kan der virkelig være så stor forskel på den modtager man har i sin bærbare. Er da temmelig skuffet over min IBM. Havde hørt så meget godt om dem, og de skulle være så stabile, buisness minded.

Så sidder tøserne med deres pæne små hvide Mac's og griner af mig.. helt ærligt man?!?!

Bare som eks. kan jeg på 3. sal på skolen overhovedet ikke få forbindels, mens de sidder med 3 ud af 4 pinde fyldt på i deres trådløse forbindelse.

Jeg har været inde og opdatere min IBM med de nyeste drivere via et program der selv tjeckede hvad jeg skulle bruge; ThinkVantage.

Det er dette netkort: Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter

Der må være nogle pc brugere der kan hjælpe mig i kampen mod de irreterende piger og deres Ibook's he...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. januar 2006 - 15:25 #1
Er den født med netkortet? IBM har en god antenne og der har tidligere været et indlæg her på eksperten hvor der var problemer med en thinkpad med efter monteret netkort. Da var fejlen at antennen ikke var ordentligt forbundet til netkortet!
Avatar billede jobestar Nybegynder
31. januar 2006 - 23:26 #2
mhh.. altså jeg har købt den brugt så er ikke sikker. Men det er jo en Centrino Mobile maskine..

Trådløs netkort er et krav for at opnå status som Centrino Mobile..

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=74610 det er den her..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. februar 2006 - 18:50 #3
Avatar billede jobestar Nybegynder
03. februar 2006 - 16:48 #4
okay, ja det lyder da som om det kunne være problemet.

men så vidt jeg kan forstå er den eneste løsning at det er konfigureringen i "acces point" der skal ændres. Med "acces point" forstår jeg skolen "sender".

Og tvivler på at skolen har tænkt sig at ændre på deres netværk fordi jeg som enkeltperson har problemer med forbindelsen.

Men vil da prøve at ta det op. Kan jo ske der er andre der også har problemer.

Men hvis det er mig der har misforstået det og det er min comp. der skal ændres på så må du meget gerne sige til :-)
Avatar billede jobestar Nybegynder
10. februar 2006 - 18:19 #5
du kan bare lægge et svar så er der point :-)
Avatar billede jobestar Nybegynder
01. august 2006 - 17:50 #6
..
Avatar billede jobestar Nybegynder
01. august 2006 - 17:50 #7
..