Avatar billede lonepeter Novice
31. januar 2006 - 13:42 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Ih det glæder jeg mig til

Hejsa...

Sidste nyt i Mouhammed sagen er ifølge TV2, at Fogh og Margrethe sammen skal undskylde...

Det må jeg sige, det glæder jeg mig til, jeg vil også forudse at det bliver en seer succes på linie med kronprinse bryllup etc. når Fogh og Margrethe hånd i hånd står skoleret og siger undskyld...

Man kan diskutere for og imod at Jyllandsposten skulle give en undskyldning, men er der nogle der kan forklare mig hvorfor, at der kræves undskyldninger som en hver der har lidt indsigt i vores forhold ved ALDRIG ville kunne komme på tale og vel også ville være grundlovs stridige.

Det er som om at nogle vil denne konflikt, for ellers ville det vel være logisk at kræve noget man kunne forvente at få, f.eks. en beklagelse i stil med den Fogh gav igår aftes på TV.

At kræve at Fogh og Margrethe skal undskylde er vel lige så urimeligt med vores øjne som hvis vi forlangte at de respektive arabiske overhoveder hver skulle spise en halv flæskesteg for at rode bod på noget dere landsmænd havde gjordt.

Peter
Avatar billede lonepeter Novice
31. januar 2006 - 13:42 #1
Avatar billede huset Praktikant
31. januar 2006 - 13:44 #2
Gud fader bevarres!

Fandme om vi skal føje os for de typer.De tror efterhånden de kontrollere alt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. januar 2006 - 13:56 #3
Dette link er også relevant for diskutionen: http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3565771
Avatar billede boxer Nybegynder
31. januar 2006 - 14:00 #4
En lignende diskussion har fundet sted her:
http://www.eksperten.dk/spm/683503
Avatar billede huset Praktikant
31. januar 2006 - 14:01 #5
Om ikke andet så fik de endnu en grund til at skabe sig!
Avatar billede boxer Nybegynder
31. januar 2006 - 14:06 #6
For lige at kommentere en smule.

Fogh begik en fatal politisk fejl da han afviste en møde med div. ambassadører. Havde han eller hans spindoktorer bare brugt hovedet en lille smule, var situationen aldrig eskaleret til det som den er nu.

Han skulle da bare have sagt JA til det møde, beklaget fornærmelsen, gjort rede for ytringsfriheden. Derudover skulle han have sagt at det ifølge hans mening er beklageligt at ytringsfriheden bliver skambrugt på den måde som den er blevet.
Det er jo netop det der er tilfældet.

Men nej, istedet skulle han stille sig på hælene. Nej nej nej hvor er Fogh da bare et fjols!
Avatar billede lonepeter Novice
31. januar 2006 - 14:08 #7
Jeg forstår bare ikke baggrunden for at forlange noget man på forhånd ved eller burde vide at man ikke får...

Man skulle næsten tro at der er en skjult dagsorden bag deres krav. Jeg har vanskeligt ved at se logikken bag det, men i virkeligheden er det måske netop det der er en del af baggrunden bag de mange konflikter i regionen. At man af modparten kræver noget man ved man ikke kan få...
Avatar billede boxer Nybegynder
31. januar 2006 - 14:12 #8
Jeg har også svært ved at se hvorfor vores Dronning skulle undskylde noget nogle journalister har bragt i avisen?

Jeg tror ikke der er andet af gøre end at vente på at stormen aftager.
Avatar billede lonepeter Novice
31. januar 2006 - 14:17 #9
Efter min mening har Fogh taklet sagen til yderst fint, han og for den sags skyld Dronningen har intet somhelst at beklage efter min mening... - Men det er jo som så meget andet noget man kan diskutere...

Hvis nu at vi officielt undskyldte mon så at de arabiske overhoveder var parate til at undskylde at deres landsmænds / trosfæller har afbrændt vores flag der jo som bekendt indeholder et kors som er et religiøst symbol? Ifølge nogle danske biskopper burde netop de jo være en langt større fornærmelse end tegningerne...
Avatar billede lonepeter Novice
31. januar 2006 - 14:18 #10
"netop de jo være " = "netop det jo være "
Avatar billede lonepeter Novice
31. januar 2006 - 14:28 #11
james t dk, det er netop det jeg mener, hvad er formålet med det??
Avatar billede jenshhs Nybegynder
31. januar 2006 - 15:16 #12
boxer. du mener vel ikke seriøst at Fogh skal mødes med nogle imamer for at diskutere en dansk avis og hvad de bringer i den. Det kan da ikke være Fogs pligt at undskulde noget som står i en avis.

Hvad vil de opnå ved det her, det kan jo ske igen og det vil det sgu også. Det er da lige noget for folk som ikke bryder sig om islam. På den måde kan man jo få dem til at opføre sig som en flok idioter, bare ved at vise en tegning af en mands person med turban og en kalasnikov.

Jeg har ikke andet end latter til overs over for dem som står med deres geværer og skyder op i luften mens de råber død over DK og brænder en flag af. Det er jo totalt til grin.

Vi skal under ingen omstændigheder undskylde de tegninger, Fogh har gjordt som han skulle. At Både Fogh og Dronning skulle give en undskylning, viser bare at der står nogen Præster eller andre yderst extreme islamister bag, som nu vil slå plat på de uvidende masser i deres lande.
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
31. januar 2006 - 19:44 #13
Man kan jo så vælge enten at være rethaverisk eller at se lidt mere nuanceret på perspektiverne.

Hør her drenge, Jyllands-Posten har provokeret en religion, som er meget stolte og ærekære over deres symboler og deres værdier, og det har man bare at respektere.
Selvfølgelig har de ikke foretaget sig noget ulovligt, men det her er jo heller ikke et spørgsmål om at hive nogen i retten, det er et spørgsmål om værdighed, og på den front har JP eddermame mistet meget på det sidste.

Og hør så her. Hver gang en eller anden siger, at 'vi behøver fandeme ik sige undskyld', så går det kun ud over en eneste - jer selv! Det er jeres job der ryger når mellemøsten ikke vil handle med os, det er sku jeres egen røv der kommer på komedie. Og tro mig, når jeg siger, at muslimerne bedre kan undvære os, end vi kan undvære dem!!
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
31. januar 2006 - 19:44 #14
Hør her drenge, Jyllands-Posten har provokeret en religion, som er meget stolte og ærekære over deres symboler og deres værdier, og det har man bare at respektere.
=
Hør her drenge, Jyllands-Posten har provokeret en religion, som er meget stolte og ærekære over deres symboler og deres værdier, og de værdier har man bare at respektere.
Avatar billede boheme Nybegynder
31. januar 2006 - 19:47 #15
Avatar billede jenshhs Nybegynder
01. februar 2006 - 02:17 #16
Jes petersen2.
Du har ret i at JP. har provokeret islam, det vil jeg gå med til, men hvem er ikke blevet provokeret af blade eller aviser over hele verden. Det er sådan set også i orden at de vælger at boykotte os, det har vi selv brugt når der var noget vi ikke var tilfredsse med (frankrig. shell osv.) Det er såmænd sundt for demokratiet at man viser sit standpunkt.
De kan så forlange at vi skal holde op med at gøre det og vi kan vælge at følge det eller lade være, det er jo helt op til os. Men at sige at en statsleder eller droning skal give en undskyldning på den frie presses vegne er jo helt latterligt.

Hvad bliver det næste vi skal undskylde for. ?? At kvinder i danmark går uden slør, fordi det virker krænkende på dem. At vi har fri porno i danmark, fordi vi kan tillade os at stille spørgsmål ved vores statslederes gøren og laden. Ja jeg kan blive ved.

At det går ud over vores job er korrekt, men det er så det vi må leve med, hvis vi vil have en fri pressen og retten til at stille spørgsmål.
Det handler jo ikke om vi skal undvære dem, for vi kan lige så lidt undvære dem som de kan undvære os. Det handler om retten til at tale.

Måske jeg har det syn på tingene som jeg har, fordi jeg ikke selv har en tro ( julemanden måske) Men det rager mig en høstblomst om man gør grin med gud, jesus, muhammed, eller hvad man nu kunne tænke sig at gøre grin med.

Kan de da ikke indse, at de skader sig selv mere end det gavner, det de gør. Der er jo grupper som bare venter på at bruge denne form for provokation ved hvilken som helst given lejlighed. Det er jo pisse sjovt at drille en som bliver skide sur ikke ?.

Jeg overvejer sørme at få trykt nogen Tshirt her til sommer med de famøse tegninger påtrykt, det vil helt sikker blive et hit hos Johnny fra greve. :-)
Avatar billede aros Nybegynder
01. februar 2006 - 07:17 #17
jenshhs>> Der er et tysk firma, der har trykt billedet af en af profetterne på en t-shirt og muligvis også en hat, overskudet skulle gå til tegnerne.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3566060

Kunne dog ikke finde noget på deres hjemmeside, men hvis man nu kontaktede dem, kunne man nok få sendt nogle til dk
Avatar billede lonepeter Novice
01. februar 2006 - 11:02 #18
Langt hen ad vejen må jeg give jenshhs ret...

Lukker for god ordens skyld spg.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
03. februar 2006 - 12:37 #19
Jeg kan da kun beklage at danske hjælpe organisationer er iblandt muslimer, men det tager man vel som en selvfølge nu, på højde med at vi stadig skal betale til Palæstina
Avatar billede lonepeter Novice
03. februar 2006 - 13:48 #20
nordicwolf, bare fordi de boykotter os, brænder vores flag af og sætter ild til statsministeren så betyder det vel ikke at vi ikke kan kaste nogle penge efter dem... - De skal jo trods alt have penge til både stof og tændstikker... :-)

Nå, spøg til side, det kan virke temlig aparte at vi yder økonomisk støtte til nogle der åbentlyst afskyer os!