Avatar billede jmjveb Nybegynder
31. januar 2006 - 10:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

drop down menu over drop down menu

Jeg har et link og en drop down menu. Jeg vil gerne der skal ske flg.:
Man peger på linket og menuen falder ned - det skal nu være muligt at pege på et link i denne menu, hvorefter en ny drop down menu kommer frem, med nye link-muligheder. Altså 2 drop down menuer ovenpå hinanden

Jeg har Dreamweaver - kan man lave sådan noget i det program og hvem ved hvordan - evt. en brugbar html kode.
Avatar billede miss-g Seniormester
31. januar 2006 - 16:06 #1
Du kan godt lave en sub-sub menu i den nuværende - det skulle jeg da mene. Ser lige om jeg kan bakse en vejledning sammen *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
31. januar 2006 - 16:20 #2
Se her:
http://www.nicolin.dk/dropdown.htm

Den laver vist røde krydser pt. - lavede den bare hurtigt...

Du skal altså trykke på de knapper der er rød streg om - de laver niveuerne. Stå på et link og vælg om det skal ud eller ind under et andet.
Avatar billede olebole Juniormester
01. februar 2006 - 01:00 #3
<ole>

Det er ikke tilladt at åbne flere spørgsmål om samme emne - med mindre, der går mindst 7 dage imellem

/mvh
</bole>
Avatar billede jmjveb Nybegynder
03. februar 2006 - 19:27 #4
Hejsa
Jeg har kigget på dit script, men jeg kan ikke integrere det, i det jeg har lavet, som er lavet på et "Map" - altså usynligt link. Det ser sådan ud :
<script language="JavaScript">
<!--
function mmLoadMenus() {
  if (window.mm_menu1) return;
  window.mm_menu1 = new Menu("root",212,16,"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif",10,"#E8E9ED","#E8E9ED","#333333","#CC0000","left","middle",2,0,3000,-5,7,true,true,true,0,false,true);
  mm_menu1.addMenuItem("Vedtægter","window.open('dff/ved.html', '_parent');");
  mm_menu1.addMenuItem("Bestyrelse&nbsp;&&nbsp;Forretningsfører","window.open('ovrige/ved.html'");
  mm_menu1.addMenuItem("Referat&nbsp;-&nbsp;Bestyrelsesmøder","window.open('ovrige/ref_bestr.html'");
  mm_menu1.addMenuItem("Referat&nbsp;-&nbsp;Repræsentantskabsmøder","window.open('ovrige/ref_rep.html'");
  mm_menu1.addMenuItem("Referat&nbsp;-&nbsp;Kontaktmandsmøder","window.open('ovrige/ref_kon.html'");
  mm_menu1.addMenuItem("Kontor&nbsp;-&nbsp;Åbningstid,&nbsp;Adr.,&nbsp;Tlf.&nbsp;mv.","window.open('ovrige/ref_kt.html'");
  mm_menu1.hideOnMouseOut=true;
  mm_menu1.bgColor='#555555';
  mm_menu1.menuBorder=1;
  mm_menu1.menuLiteBgColor='#FFFFFF';
  mm_menu1.menuBorderBgColor='#777777';

Hvis jeg nu skal have en ny drop down, der skal falde ned efter "Kontaktmandsmøder", kan du da sige mig, hvordan jeg gør eller integrere det ? help - help
Avatar billede miss-g Seniormester
03. februar 2006 - 22:34 #5
Jeg ved ikke om det er nok at ændre i koden på siden, da der formentlig også ligger en fil mm_menu.js som har noget med menuen at gøre.

----------------------------

Har dog prøvet at rette din kode til:

-----------------------------

<script language="JavaScript">
<!--
function mmLoadMenus() {
  if (window.mm_menu1) return;

  window.mm_menu1_1 = new Menu("Referat&nbsp;-&nbsp;Kontaktmandsmøder",212,16,"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif",10,"#E8E9ED","#E8E9ED","#333333","#CC0000","left","middle",2,0,3000,-5,7,true,true,true,0,false,true);
  mm_menu1_1.addMenuItem("navn_link","window.open('ovrige/side.html'");
  mm_menu1_1.hideOnMouseOut=true;
  mm_menu1_1.bgColor='#555555';
  mm_menu1_1.menuBorder=1;
  mm_menu1_1.menuLiteBgColor='#FFFFFF';
  mm_menu1_1.menuBorderBgColor='#777777';

  window.mm_menu1_0 = new Menu("root",212,16,"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif",10,"#E8E9ED","#E8E9ED","#333333","#CC0000","left","middle",2,0,3000,-5,7,true,true,true,0,false,true);
  mmm_menu1_0.addMenuItem("Vedtægter","window.open('dff/ved.html', '_parent');");
  mm_menu1_0.addMenuItem("Bestyrelse&nbsp;&&nbsp;Forretningsfører","window.open('ovrige/ved.html'");
  mm_menu1_0.addMenuItem("Referat&nbsp;-&nbsp;Bestyrelsesmøder","window.open('ovrige/ref_bestr.html'");
  mm_menu1_0.addMenuItem("Referat&nbsp;-&nbsp;Repræsentantskabsmøder","window.open('ovrige/ref_rep.html'");
  mm_menu1_0.addMenuItem("Referat&nbsp;-&nbsp;Kontaktmandsmøder","window.open('ovrige/ref_kon.html'");
  mm_menu1_0.addMenuItem(mm_menu1_1,"location='#'");
  mm_menu1_0.addMenuItem("Kontor&nbsp;-&nbsp;Åbningstid,&nbsp;Adr.,&nbsp;Tlf.&nbsp;mv.","window.open('ovrige/ref_kt.html'");
  mm_menu1_0.hideOnMouseOut=true;
  mm_menu1_0.bgColor='#555555';
  mm_menu1_0.menuBorder=1;
  mm_menu1_0.menuLiteBgColor='#FFFFFF';
  mm_menu1_0.menuBorderBgColor='#777777';

-----------------------------

Det kan da godt lade sig at gøre at lave menuen på en map punkt også. Det har jeg selv gjort på mit link nu. Der er kun link på HOME, og bemærk koden - den starter ligesom nedefra. Så Home linket er i bunden, næste niveau ovenover osv.
Avatar billede jmjveb Nybegynder
04. februar 2006 - 11:13 #6
Jamen for s..... da, nu har jeg sørenjensemæ fundet ud af det ;o)

Jeg laver det jo bare i "shop pop up menu" - når jeg skal skrive linkene - det så jeg jo på dit billede - ku du ik bare ha sagt det, mæ det saem.
Jeg troede jeg skulle sidde og html kode en hel masse.

Nå - men det var bare fin hjælp det der - super...og mange tak - du har fået de 100 point
Avatar billede miss-g Seniormester
04. februar 2006 - 13:40 #7
Kunne da heller ikke forstå at det skulle være så problematisk *G*

Takker for point ;-)
Avatar billede jmjveb Nybegynder
04. februar 2006 - 13:52 #8
Det var det så heller ikke - og velbekomme