Avatar billede rantzausgade7 Nybegynder
30. januar 2006 - 21:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Program til redigering af landkort

Hey eksperter

Jeg har fået en forespørgsel fra en mate på et program, hvori det er muligt at farvelægge lande i f.eks. Europa - Danmark rødt, Frankrig hvid osv.

Jeg ved at man kan en smule af det i MapPoint, men det er ikke tilstrækkeligt.

Selvfølgelig kan man bruge PhotoShop m.m., men det er han ikke interesseret i. Ergo skal det være nemt at arbejde i - som f.eks. Visio (måske man kan få et plugin til dette!?)

På forhånd tak...
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. januar 2006 - 22:54 #1
Du skal have fat i en eller anden form for billedbehandling ala photoshop eller tilsvarende hvis du ikke har adgang til det GIS program kortene er lavet i (og det har du normalt ikke). Det kan være man kan lave noget i powerpoint, men det bliver ikke godt. se f.eks.

www.gimp.org der er en gratis photoshop klon (oprindelig photoshop til linux, men fås også til windows
Avatar billede rantzausgade7 Nybegynder
02. februar 2006 - 10:56 #2
Hey Bufferzone

Jep, jeg er helt med på, at man hurtig kan lave det i PhotoShop - ikke desto mindre er min mate en nød til det, hvorfor han var interesseret i et prog. ala Visio, hvor man nemt kan arbejde med sådanne ting.

Det ser ud til, at et sådant ikke findes. Derfor kunne det være fedt, hvis nogle have et link til et landkort (Verden, Europa, m.m.)  hvor det var nemt at farvelægge dem i f.eks. PhotoShop!?

Med det mener jeg landkort, som f.eks. dette: http://www.at-rejse-er-at-leve.dk/kort/danmarkkort.htm

Her er det nemt at farvelægge og det er samtidigt deltajeret nok.

Håber på nogle gode inputs ;)
Avatar billede rantzausgade7 Nybegynder
23. maj 2006 - 08:13 #3
Spørgsmålet lukkes grundet manglende svar og ubrugelige svar!