Avatar billede gummimand Nybegynder
30. januar 2006 - 21:40 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Tegninger af Profeten

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg på nettet kan få disse tegninger at se?
Avatar billede strych9 Praktikant
30. januar 2006 - 21:46 #1
<sarkasme>
nej nej er du tosset gummimand.. det er forbudt at poste links med anstødeligt indhold på eksperten
</sarkasme>
Avatar billede doggy82 Praktikant
30. januar 2006 - 21:49 #2
Der er nok ikke mange der tør at have dem liggende.
Men har prøvet med Google http://images.google.com/images?svnum=10&hl=en&lr=lang_da%7Clang_en&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&q=Mohammed+The+Prophet&btnG=Search
Kan ikke lige komme ind på den. Men den med den grønne baggrund og hvor han har en sort blok for øjnene er vist en af dem fra Jyllands-Komposten.
Avatar billede doggy82 Praktikant
30. januar 2006 - 21:50 #3
strych9> Heh :)

Ja det er jo altid en vurderingssag hvad der er anstødeligt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. januar 2006 - 21:55 #5
Men jeg tror du må nøjes med de små versioner - JP har åbenbart fjernet dem sammen med deres sidste artike: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3527394
Avatar billede strych9 Praktikant
30. januar 2006 - 21:57 #6
Spøg til side, så er der nogle af dem her i den her blog:
www.uriasposten.net/ index.php?p=2624

Men det er bare sådan at nogen DDoS'er lortet ud af den ligenu, men hvis du er tålmodig skal den nok komme. Der er også en masse kommentarer lagt i bloggen af de venlige muslimer.
Avatar billede strych9 Praktikant
30. januar 2006 - 21:57 #7
Avatar billede summer Mester
30. januar 2006 - 22:07 #8
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
30. januar 2006 - 22:09 #9
den norske avis har udgivet dem..
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2006 - 22:15 #10
Det er de billeder som summer viser, som koster danmark flere millioner... Tsk sys de er sååå latterlige at blive sur over det, men altså hvis de ikke vil ha vores varer i mellemøsten, skal de bare heller ikk købe den i danmark!

undskyld d var lidt ½t offtopic :P
Avatar billede doggy82 Praktikant
30. januar 2006 - 22:22 #11
Når nu vi  er ved snakken. Hvorfor er det at man ikke må tegne ham i følge deres religion? Nogen der har styr på det?
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2006 - 22:26 #12
doggy82> Det må man jo også, men altså du har vel hørt om alt det om "ære" de har... de vil dræbe noget af egen familie for at beholde den ære de har.. ved godt det ikke er alle der har det sådan, men altså det startede jo et sted, fx. den ambasaddør som er i danmark, han har skabt alt det her.. og så fået folk til  at oppiske en stemning... og man havde jo fået at vide at det var 200.000 muslimer, men rent faktisk er det kun 15.000..
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2006 - 22:27 #13
rettelse: 15.000 som er mod det dér med de tegninger :)
Avatar billede strych9 Praktikant
30. januar 2006 - 22:29 #14
Det er godt gammelkendt at under Sharia (bla praktiseret af Taleban, hvis jeg ikke tager fejl), må man heller ikke se tv eller tage billeder af folk (i hvert fald kvinder).
Der må være et link der, men jeg ved faktisk ikke hvorfor det er forbudt.
Avatar billede summer Mester
30. januar 2006 - 22:33 #15
Billederne illustrerer hvad fundamentalistisk islam står for. Derfor reagerer muslimerne verden over som de gør, ophidset af deres fundamentalistiske imamer. For det STÅR i Koranen hvad billederne viser.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2006 - 22:38 #16
summer> Ja, nu blir jeg nysgerrig, hva er det som står i koranen som billederne viser ?

At deres hovede er en bombe ? :P
Avatar billede strych9 Praktikant
30. januar 2006 - 22:41 #17
No Muslim visual images or depictions of God exist because such artistic depictions may lead to idolatry and are thus disdained. A similar position in Christian theology is termed iconoclasm. Moreover, most Muslims believe that God is incorporeal, making any two- or three- dimensional depictions impossible. Instead, Muslims describe God by the many divine attributes mentioned in the Qur'an.
Avatar billede summer Mester
30. januar 2006 - 22:41 #18
Jeg har netop læst denne bog: http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=3853 Denne højtuddannede afhoppede tidligere Imam i Egypten, kender om nogen islam indefra. Så forstår man terroristerne og deres foragt for "alle vi andre"
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2006 - 22:45 #19
Ahh... Den kunne egentlig være interessant at læse :)
Avatar billede gummimand Nybegynder
31. januar 2006 - 09:48 #20
Ved I hvorfor jeg efterlyser billederne - jeg skal fortælle Jer hvorfor! Jeg har som regel Skype stående åben så alle kan ringe til mig. Så skete der altid det at efter 15 min. er der en kineser der ringer eller chatter - "jeg vil træne mit engelsk". OK. Flinke folk, interessante samtaler og spændende kulturer man møder på den måde. Men fem om dagen var lidt i overkanten. Så i det felt hvor man kan skrive lidt om sig selv, skrev jeg "FREE TIBET!" og freden var genoprettet. Men ...

Nu er det muslimer der ringet "I want to talkt to you about something". Yes op på hesten igen. "Jo jeg forstår godt din vrede og dine meninger, jeg er blot ikke enig". Om og om igen. Og bag det hele ligger ofte et ønske om at få disse billeder at se, så dem kan jeg nu sende - derfor.

You know what? I tell you what!
Avatar billede doggy82 Praktikant
31. januar 2006 - 09:52 #21
Tools -> Options -> Privacy
Avatar billede strych9 Praktikant
31. januar 2006 - 10:28 #22
øhm.. bliver du seriøst kimet ned af mellemøsten på skype fordi du er dansk?
Avatar billede gummimand Nybegynder
31. januar 2006 - 10:36 #23
Kimet ned er nok en overdrivelse især i forhold til hvad kineserne gjorde, men i går havde jeg tre samtaler på de fire timer maskinen var tændt.
Avatar billede summer Mester
31. januar 2006 - 11:10 #24
Muslimer som bor i et arabisk land vil aldrig, aldrig fatte hvad ytringsfrihed er. I disse lande er det altid Koranen/lederen/regeringen /præsterne (imamerne) som står over alt andet. De vil aldrig kunne fatte, at hvis man bliver krænket i ytringsfrihedens navn, er det domstolene der skal dømme og ikke statsministeren/regeringen, enten han hedder Anders Fogh eller Søren Søndergård.
Så sent som i går talte jeg med et muslimsk par vi er venner med. Som Ahmed sagde. "Vi kan ikke forklare vores familie i Irak, hvordan demokrati og ytringsfrihed virker i Danmark - de kan simpelthen ikke forstå det."
Avatar billede morteno Nybegynder
31. januar 2006 - 12:22 #25
@summer

Lidt på samme måde som vi ikke kan forstå dem?
Avatar billede themidnightblues Nybegynder
31. januar 2006 - 13:45 #26
Spændende, men man får jo et godt indblik i, hvad mennesker i andre lande tænker.
Jeg har squ svært ved at have respekt for andre mennesker, der reagerer ved at brænde flag af (uanset hvad land det er) og skjuler sig bag tørklæder, når de kommer med trusler og lignende.
Inden de farer helt i flint, kunne de jo starte med at checke deres egne lande for bøger og lignede med billeder af profeten.
Her er et link til et website med andre billeder af deres profet.

http://www.zombietime.com/mohammed_image_archive/

Ha en fortsat god dag

/T
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. januar 2006 - 14:01 #27
Nu lige præcis m.h.t. flagafbrænding, kan jeg egentlig ikke se, hvad galt der er i det.
Jeg har selv store følelser for flaget - men hvis man nærlæser det det danske flagregelement, står der faktisk to måder at afskaffe dannebrog på.

1. Man kan begrave flaget.
2. Man kan brænde flaget.

Så selv om jeg går meget op i flagregler, ser jeg ikke andet end at de bortskaffer dannebrog.

Personligt ville jeg blive meget meget mere fornærmet, hvis de lagde de på jorden og trampede på det...
Avatar billede strych9 Praktikant
31. januar 2006 - 20:25 #28
hah så faldt bomben sgu i Gävleborg.
Baggrund: Jeg bor i Nordsverige, gift med en udlænding og hun går i sprogskole ligenu.

Nuvel, en af de svenske lærere besluttede sig for at informere klasserne om hvad der sker i dk og mellemøsten for tiden fordi de svenske tv-nyheder endelig vågnede op og dækkede sagen i går. Klasserne består af 80% muslimer (go figure...), resten Thai'er og så min kone. De har åbenbart ikke fulgt særlig godt med indtil nu.
Efter dette kom de allesammen væltende over til min kone fordi de vidste at hun er gift med en dansk. Herefter en halv times foredrag om hvor fornærmede de er osv, og DE HAR IKKE ENGANG SET DE FUCKING TEGNINGER!! grrrrrrrr
Og nu vil de allesammen vide hvor vi bor.. hvad fanden er der galt med de mennesker!??
Avatar billede strych9 Praktikant
31. januar 2006 - 20:42 #29
In other news: Min kone har smugkigget på den CD-ROM de bruger som basis for undervisning ligenu, og i næste uge skal araberne lære at sige "penis", "klitoris" og "testikler" (på svensk selvfølgelig) med billeder fordi navne på alle legemesdele skal læres.. omg hvad jeg ikke ville give for at være en flue på væggen der den dag. :D

Nå, det var off-topic
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
31. januar 2006 - 21:18 #30
morteno> Jeg synes jeg har givet alt jeg har kunnet opdrive af forståelse, tolerance og overbærenhed.
Det er bare ligesom at der er noget galt et sted når jeg skal udvise ubegrænset tolerance og forståelse for en grupper der absolut ikke gør det overfor mig tværtimod faktisk.

Et eller andet sted føler jeg faktisk forståelse for at disse grupper ikke har respekt for mig. Jeg må fremstå som en sølle holdningsløs person.

Jeg er også ret ligeglad med de der flag afbrændinger men jeg finder det lidt grotesk at se en muffiti stå med en stærk bevæbnet folkemængde i baggrunden sige at han ikke vil finde sig i at profeten associeres med terrorisme. (jvf. tegningen af ham med en kineser i turbannen)

Hvad laver man egentlig med skarpladte pistoler, maskingeværer sågar raketstyr i en stor folkemængde ?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
01. februar 2006 - 08:25 #31
Jeg har ihvertfald tabt den smule respekt jeg havde for muslimer jeg havde.

Det er ret ironisk at de alle valfarter til Europa for at leve og saa daernaest forkaster vores demokrati....islam er sgu godt nok en dobbeltmoralsk og komplet latterlig religion.
06. februar 2006 - 12:29 #32
Avatar billede doggy82 Praktikant
06. februar 2006 - 13:47 #33
Ja, de bekræfter folks fordomme om dem ned til mindste detalje.