Avatar billede kjeldhenning Nybegynder
30. januar 2006 - 17:59 Der er 1 kommentar

trådløs opkobling på bærbar pc

Hej med jer,

Mit spørgsmål går på om man kan opkoble sig på internettet på sin bærbare pc (når jeg køber en) selvom jeg bor rundt omkring i london. Jeg har hørt noget om man skulle kunne få nogle kort man skulle kunne stikke i pcen og så komme online...

Er der nogle der vil oplyse mig noget om dette og priser evt.. bare sådan ca. Det kunne jo være lækkert at kunne komme online uden man skal side på en cafe et eller andet sted hver gang. :o)

MVH
Avatar billede phillips Nybegynder
08. februar 2006 - 13:30 #1
Det kommer an på om du vil bruge WiFi hotspots eller en direkte trådløs opkobling fra din bærbare.

Hvis du vælger hotspots, kan du komme på rigtig mange steder i London med dit indbyggede trådløse netkort. Tjek www.hotspotted.com for at finde hotspots. Mange hotspots er gratis, mens andre koster f.eks. 25 kr. i timen.

Hvis du vil være på hele tiden uden at være afhængig af hotspots, så prøv Vodafones erhvervsløsning Vodafone Mobile Connect. Den kan forbinde til 3G-netværket og er ret hurtig og stabil. Jeg betaler £25 pr. måned inklusive 250 MB, hvilket er rigeligt for mig til mail osv. når jeg er på farten. Jeg tror også du kan købe den gennem TDC, da de vist nok har en roaming-aftale, men der kender jeg ikke prisen. Men hvis du har adresse og bankkonto i England, kan du bare gå ind i en hvilken som helst Vodafone-forhandler i London.