Avatar billede martin29 Nybegynder
28. januar 2006 - 02:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

reset oki C3200 farvetromler i printer.

Hejsa!

Jeg har lige påfyldt ny toner i alle mine farver til min OKI farve laser printer. Men printeren fatter ikke at jeg har påfyldt ny toner. Men har læst mig til at det er noget med at det er tromlen som skal nulstilles da den på tid ved hvornår en farve er opbrugt.

Er der nogen af jeg der har erfaringer med det, eller kan skaffe billedeligt materialer om hvordan man gør. evt hvor jeg skaffer det "udstyr" der skal til for at nulstille min printer.

Jeg giver gerne 200 point for den helt rigtige og billigste løsning på mit problem. Endnu bedre er det hvis der er en af jer der har det "udstyr" der skal til for at nulstille farverne som jeg kan købe.

Mvh
martin
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. januar 2006 - 11:58 #2
P.s. jeg har ikke selv leget med reset af tonertromler. Dels da det er forholdsvis sjældent at genfylde tonerpatroner selv (i modsætning til blækpatroner), dels fordi det er noget svineri (altså snavs - ikke at jeg synes der er noget galt med det :-), dels fordi garantien ryger, og sidst, men ikke mindst, fordi jeg kun har farvelasere i professionel sammenhæng, hvor man ønsker de bedste resultater.

Men derfor lyder det jo som en god idé, hvis den kan skaffes for en 50´er plus forsendelse...
Avatar billede martin29 Nybegynder
28. januar 2006 - 12:08 #3
Hejsa!

Jeg har en masse tråde ude i øjeblikket.
Man kan nulstille tromlerne i printeren ved at udskifte en sikring i hver tromle.
Da levetiden ofte er meget længere.
Men de tonere der følger med printeren ved første køb kan man ikke genopfylde og "reset" printeren. Så vidt jeg nu er informeret kræver det et køb af 4 nye farver, som så efterfølgende kan genopfyldes. Det er er samme svar jeg har fået fra 2 forskellige leverandører i både tyskland og DK. Men fatter bare ikke at toner patronen ved hvornår den er opbrugt eller ej. Men dem jeg har talt med siger at konstruktionen i de tonere printeren bliver leveret med ikke vil resette printeren efter genopfyldning, men at nye indkøbte patroner kan.

Lyder faktisk meget forvirrende, så får sq lyst til at skille 2 forskellige patroner ad for at se hvor i forskellien ligger. men er nødsaget til at købe nye patroner hvis jeg skal følge dem som ved bedre end jeg.

Så vil hellere smide 200 point til den der kan hjælpe mig med et link til den billigste leverandør af farver til min OKI C3200.

PS. Min printer bliver kun brugt privat brug og til at printe fakturaer i sort/hvid. ;-)
Avatar billede martin29 Nybegynder
28. januar 2006 - 19:42 #4
lukker da jeg har købt nye patroner til printer og prøver med at genopfylde dem når tid er.