Avatar billede leif Seniormester
26. januar 2006 - 20:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PDA venlig DWA

Hej,

Er det muligt på en eller anden måde at implementere en PDA venlig DWA ?

På forhånd tak.

Fra
Leif
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. januar 2006 - 21:10 #1
Jeg går her ud fra at du mener Data Warehouse Administrator og ikke Dutch Waterski Association eller ukontrollerede sporadiske spasmer i benene.

Et sådant system har jeg aldrig set, eller ikke set endnu. Det kan selvfølgelig laves, men!!!!

En PDA er jo en mobil enhed, der ville kommunikerer trådløst og da et data warehouse er en kritisk enhed ofte med fortrolige data, er jeg kritisk overfor om dette i virkeligheder er en god ide
Avatar billede leif Seniormester
26. januar 2006 - 21:29 #2
DWA = Domino Web Access også kaldte iNotes
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. januar 2006 - 21:54 #3
Der kan man se, se venligst bort fra min kommentar
Avatar billede mmmtm Nybegynder
26. januar 2006 - 22:17 #4
Lytter lige :-)
Men derudover har jeg haft et projekt med at gøre vores intranet tilgængeligt på PDA. Dvs., de vigtigste dokumenter - kvalitetshåndbog mm. Det var for et års tid siden, men blev stoppet, da vores it-afdeling ikke kunne levere det trådløse. Men inden projektet stoppede, fandt jeg mange "mangler" i PDA'ernes software. Diverse javascript-links virkede ikke og i det hele taget var der meget "bøvl". Så umiddelbart burde det være en funktionalitet der stilles til rådighed fra Domino (men sådan er det vist endnu ikke, ej heller i iNotes/DWA).
Men i princippet kan du jo lave en "skygge"database som afspejler maildatabasen i DWA-venligt format - det er dog en voldsom stor opgave, tror jeg :-).
Avatar billede jogii Nybegynder
27. januar 2006 - 08:14 #5
Jeg har ingen løsninger, kun nogle forslag:
mNotes og mForms fra CommonTime. En af forhandlerne på produktet er Intelligglobe. Spørg efter Alon.

mNotes er mail&kalender integration. mForms er andre databaser.
Lignende produkter er Pylon Pro (som nu hedder noget andet og er købt af Sybase). Det skulle også være super godt, specielt supporten.

Vedr. DWA-templates, prøv at kigge på http://OpenNTF.org , der gemmer sig lidt af hvert derpå.
Avatar billede jogii Nybegynder
27. januar 2006 - 08:16 #6
Avatar billede leif Seniormester
27. januar 2006 - 08:47 #7
Har taget kontakt til Intelliglobe så må jeg se hvad de siger.
Avatar billede leif Seniormester
05. februar 2006 - 17:56 #8
mNotes ser interessant ud, vi vil lave en mini installation og teste med et par medarbejder.
Avatar billede leif Seniormester
15. februar 2006 - 18:12 #9
Jogii -> Vil du have point ?
Avatar billede jogii Nybegynder
15. februar 2006 - 20:20 #10
Går I videre med mNotes? Måske skulle jeg begynde at få henvisningsprovision fra Alon :-)
Avatar billede leif Seniormester
15. februar 2006 - 20:40 #11
Vi er ved at finde en passende dag til at de kommer forbi og laver en installatin til os !

Med hensyn til Provision må du nok hellere selv tage med Alon !
Avatar billede jogii Nybegynder
16. februar 2006 - 09:09 #12
det var nu en spøg, det med provisionen :-)
Avatar billede leif Seniormester
16. februar 2006 - 09:11 #13
:) Forventede jeg sådan set også ! Men man ved jo aldrig !