Avatar billede zoom Praktikant
25. januar 2006 - 20:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sider med ramme

Hej Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg laver en side der har en ramme som automatisk udvider sig nedefter når der skrives i den.

Det er sådan at jeg gerne vil opdatere siden og tilføje nyt tekst engang i mellem. Jeg har hidtil brugt et baggrunds billede som ramme men jeg skal jo lave det om hver gang jeg skriver mere tekst og kommer ud over rammen nedad til.

Hvordan laver jeg en flexibel ramme ?
Avatar billede miss-g Seniormester
25. januar 2006 - 22:06 #1
Ja hvis du vil have et baggrundsbillede i - skal det jo laves så det kan gentage sig selv derned ad - så man ikke ser overgangen. Hvordan ser billedet ud?
Avatar billede zoom Praktikant
26. januar 2006 - 00:37 #2
hej igen.
F.eks den side du selv har med Bannere. Hvis nu du tilføjer en banner mere skal dine ramme blive større for at den kan være der. Sker det automatisk ?
Avatar billede miss-g Seniormester
26. januar 2006 - 06:56 #3
Ja, jeg indsætter en række mere og baggrunden følger automatisk med. Den gentager sig selv derned ad. Faktisk er min baggrund (søjlerne i siderne) et billede som kun er ca. 1 px høje. Men i og med man lægger et billede som baggrund i f.eks. en tabel så gentager det sig selv. Man skal bare have en baggrund der egner sig til det, så man ikke kan se hvor den starter og stopper.
Avatar billede zoom Praktikant
26. januar 2006 - 13:33 #4
det lyder smart, har ikke lige tænkt på det....vil lige prøve om jeg kan lave det. og finde funktionen "at sætte baggrund i en tabel"....hjælp ?
Avatar billede zoom Praktikant
26. januar 2006 - 13:36 #5
ja du har ret det virker jo....det er mange gange de små ting der giver helheden...tak for tippet :-)
Avatar billede zoom Praktikant
26. januar 2006 - 14:17 #6
Hej ...jeg har et lille tillægs spørgsmål. Hvordan låser jeg tabel bredden så når jeg skriver ind i tekstområdet skifter den automatisk linie ved min rammekant så jeg ikke ryger ud over bredden jeg nu har kalkuleret med i mine baggrundsbilleder ?
Avatar billede miss-g Seniormester
26. januar 2006 - 14:44 #7
Hjælper det ikke hvis du sætter fast størrelse på tabellen?