Avatar billede musi Nybegynder
25. januar 2006 - 15:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg gennemsigtig baggrund i swf-filen i HTML?

Hvordan placerer jeg en swf-fil i HTML uden at få hvid baggrund med, også selv om jeg har defineret en baggrund i Dreamweaver? Hvis denne swf-fil er en menu, der har en roll-down funktion, hvordan får jeg den så til at rulle ned over andre indsatte swf-filer og gif-bill. placeret i samme HTML-vindue...???
Avatar billede webt Nybegynder
25. januar 2006 - 16:05 #1
Løsningen til gennemsigtig baggrund:
http://www.macromedia.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_14201

Mht. det sidste.. det er ikke muligt for elementer i flash at gå ud over selve flashen.. så har du lavet en menu på 100px høj vil din drop down ikke kunne gå mere end 100px ned da flash'en simpelthen ikke går længere.

Mvh
Martin
Avatar billede musi Nybegynder
25. januar 2006 - 17:04 #2
Tak for svar! Løsningen på macromdeia's hjemmeside virker perfekt!

Den drop down menu jeg gerne ville lave, kan man ikke lave lag i dreamweaver, så den ligger ovenpå de andre swf-filer og gif'er? Jeg ved godt swf-filen ikke er større end jeg har lavet den til.
Avatar billede webt Nybegynder
25. januar 2006 - 17:13 #3
Ja men her kommer et svar :)

Flash har det med at antage en højere z-index end alt andet derfor vil lag som bør vises ovenpå flash oftest vises under..
http://www.macromedia.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_15523

Løsningen der er at bruge wmmode igen så man kan se de underliggende lag, men så vil en dropdown menu i underliggende lag jo stadig ligge nederst og give problemer... men tjae hvis der så ligger swf' i alle lag ved jeg ikke hvilken en der vises øverst... prøv det

Mvh
Martin
Avatar billede webt Nybegynder
05. februar 2006 - 17:02 #4
Fik du det til at virke med lag løsningen?

Mvh
Martin
Avatar billede musi Nybegynder
06. februar 2006 - 16:57 #5
ja tak! Det gjorde jeg faktisk! :o)
Avatar billede webt Nybegynder
06. februar 2006 - 17:17 #6
Lækkert :) det må jeg prøve på et tidspunkt :)

Takker for point
Martin