Avatar billede p_r Nybegynder
24. januar 2006 - 21:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke bruge mit midlertidige webhotel..(med brug af joomla)

Hej!

Jeg er netop i dag blevet kunde hos en ny udbyder af domæner og har fået en mail om, at jeg kan uploade på flg. side, indtil mit domæne kommer op at køre:

ftp.web15.talkactive.net

Jeg skal til at bruge et nyt program der hedder joomla og har derfor lagt filerne derfra over på denne ftp-adresse, da der står på "joomlas" hjemmeside at det er det man skal gøre.
Når jeg så åbner min midlertidige side, som hedder:

http://web103293.web15.talkactive.net
..skulle den automatisk gå ind og hente index-filen og starte programmet op, men jeg får bare denne besked:

"Den side, du søger efter, er fjernet, navnet er ændret, eller den er midlertidigt ikke-tilgængelig."

Er der nogen der ved, hvad jeg skal gøre ved det? Vil nemlig rigtig gerne igang med at lave siden, da den helst skal være færdig sidst på ugen.

På forhånd tak!

Mvh.

Pernille
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. januar 2006 - 21:49 #1
Jeg kender ikke din udbyder, men der plejer at være et katalog der hedder "html" eller "www" eller "public_html", som filerne skal ligge i.
Avatar billede leif Seniormester
24. januar 2006 - 21:50 #2
Og fjern den index fil som ligger der hvis der ligger i i forvejen.
Avatar billede p_r Nybegynder
24. januar 2006 - 21:51 #3
Det har du da egentlig ret i, men der ligger ikke noget katalog der i forvejen, kan man evt. bare oprette sådan et selv?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. januar 2006 - 21:53 #4
Men det har du gjort korrekt, for når man starter på den adresse du angiver, stiller den om til http://web103293.web15.talkactive.net/installation/index.php, og der får du fejlen.

Har du fået alle underkataloger med op - specielt det, der hedder installation  ?
Avatar billede p_r Nybegynder
24. januar 2006 - 21:53 #5
Det eneste der ligger der i forvejen er en fil der hedder:
.ftpquota
Avatar billede p_r Nybegynder
24. januar 2006 - 21:55 #6
Har kopieret alle mapper over i, men kan godt nok ikke se nogen der hedder "installation", kan være det er der fejlen ligger
Avatar billede p_r Nybegynder
24. januar 2006 - 21:57 #7
Når jeg selv skriver den angivne adresse i browseren, får jeg ikke det sidste med automatisk:
installation/index.php
..som du skriver at du gør, det er jo lige præcis det jeg burde..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. januar 2006 - 21:59 #8
Ah, jeg havde jo leget med Joomla engang. Du skal huske at overføre filen .htaccess også. Det er et virtuelt katalog - så vist jeg lige kan se.
Avatar billede p_r Nybegynder
24. januar 2006 - 22:11 #9
Har lige fundet ud af at jeg ikke havde lagt installationsfilen ind! (Min egen dumhed....)

Tusind tak for hjælpen!

Vil du ikke lægge et svar?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. januar 2006 - 22:16 #10
Nej tak, jeg samler slet ikke på point.
Avatar billede p_r Nybegynder
24. januar 2006 - 22:18 #11
Ok:) Men tak for hjælpen