Avatar billede clouise Nybegynder
24. januar 2006 - 14:18 Der er 8 kommentarer

Flash og optimering til søgemaskiner

I den nye version af flash, skulle det være muligt at imlementere metatags i de enkelte swf filer.

Er der nogen, som ved noget om, hvor godt det virker, f.eks. i forbindelse med optimering til google?
Avatar billede le_bon Nybegynder
24. januar 2006 - 15:22 #1
Hmmm...måske du kan bruge dette til noget, selv om det ikke ser ud til at den omtalte feature findes: http://www.macromedia.com/go/tn_16603

- Hvis ikke Macromedia kender til funktionen, tror jeg ikke den findes ;)

c",)
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. januar 2006 - 15:29 #2
De felste søgemaskiner anvender ikke meta mere, det er blevet misbrugt for meget. Du bør gøre følgende:

Mellem <NOSCRIPTS> tags placeres en komplet flad html side. Denne side indeholder selvfølgelig det samme som flashen signalerer. Det vigtige ord her er signalerer, da html siden kun er tekst (du kan sætte billeder ind, men da det er tekst søgemaskinerne læse bør du anvende tekst primært) skal der selvfølgelig mere tekst til at sende det asmme signal som flasfilmen.

Den html side du placerer mellem noscripts tagsne skal være optimeret til dine valgte søgeord

Du kan også anvende noframes og noembed tags, men lad være med at overgøre det. de html sider du placerer her skal være reelle med indhold og ikke bare søgemaskine crap
Avatar billede le_bon Nybegynder
24. januar 2006 - 15:41 #3
Bufferzone > Superindlæg! Ved du om links bliver indekseret hvis de ligger i <noscripts>?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. januar 2006 - 15:43 #4
Det er leg ret sikker på at de gør. Du laver jo noscript sektionen til at browsere der ikke kan håndrterer flash kan få noget ud af din side. Slet ikke til søgemaskinerne (nej du gør ej) så det er helt legalt og botterne bør læse det
Avatar billede le_bon Nybegynder
24. januar 2006 - 15:53 #5
Så siger jeg tak! c",)
Avatar billede clouise Nybegynder
24. januar 2006 - 16:34 #6
Hvor effektivt er det at benytte sig af ovennævnte muligheder?

Kan det konkurrere med hjemmesider opbygget i html?
Avatar billede tweak Nybegynder
25. januar 2006 - 08:35 #7
Jeg syntes faktisk bufferzone har givet et rigtigt godt svar - men jeg har et spørgsmål ved <NOSCRIPTS> tags - de skal vel bare ind sådan, eller hvad:

<html>
<head>
</head>

<body>
<div>
    <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="" height="">
      <param name="movie" value=".swf">
      <param name="quality" value="high">
      <embed src="/.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="" height=""></embed>
    </object>
</div>

<noscript>
    De felste søgemaskiner anvender ikke meta mere, det er blevet misbrugt for meget. Du bør gøre følgende:
    Mellem <NOSCRIPTS> tags placeres en komplet flad html side. Denne side indeholder selvfølgelig det samme
    som flashen signalerer. Det vigtige ord her er signalerer, da html siden kun er tekst (du kan sætte billeder ind,
    men da det er tekst søgemaskinerne læse bør du anvende tekst primært) skal der selvfølgelig mere tekst til at sende det asmme signal som flasfilmen.
    Den html side du placerer mellem noscripts tagsne skal være optimeret til dine valgte søgeord
    Du kan også anvende noframes og noembed tags, men lad være med at overgøre det. de html sider du placerer her skal være reelle med indhold og ikke bare søgemaskine crap
</noscript>

</body>
</html>
Avatar billede tweak Nybegynder
25. januar 2006 - 10:48 #8
Grunden til at jeg spørger er at jeg har lavet det sådan, hvor jeg så bare har indsat en række links:

    <a href="http://www.dit_link/index.php" title="link1">Følg dette link</a><br>

og nu har jeg så haft besøg af en række søgemaskiner og de har ikke fulgt disse links

Min meta tag er: <meta name="robots" content="all">