Avatar billede px6 Nybegynder
27. april 2001 - 14:09 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

HJÆLP!!!!! Riva TNT2 M64 strejker, jeg er desperat!

Okay, jeg ved der er masser af TNT2 spørgsmål derude, men ingen har hjulpet mig.

Jeg har købt et noname Nvidia RivaTNT2 m64, installeret det, og så gik der ellers kage i den. Den frøs min computer gennemsnitligt 1-2 min 2d og et par sekunder ved 3d brug. Så jeg sendte det tilbage og har lige modtaget et nyt. DET FRYSER OGSÅ!. Og tilmed efter højst 20 sekunder.
Der er som standart ingen køler på, kun en kølerib. Jeg har prøvet med en 486køler, det hjalp men ikke nok. Jeg kører w2k og wME den fryser begge systemer. Køleribben er så varm at jeg ikke have en finger på. Er det bare et varmeproblem, og hvad skal jeg så ud og købe?. Jeg har aldrig haft problemer med agp kort før, jeg har ikke clocket kortet, og der er ingen dipswitches på det. Hjælp hjælp hjælp. Hvis jeg får løst det problem i dag, bliver jeg meget glad.
Jeg ved godt at riva tnt2 m64 ikke er et specielt godt kort, men det skal da for helvede kunne køre.
Avatar billede px6 Nybegynder
27. april 2001 - 14:11 #1
Jeg burde nok skrive at mit system er:
Epox KP6-BS Dual board
2 * celeron 466
256 Mb ram
wME/w2K
Avatar billede makse Nybegynder
27. april 2001 - 14:14 #2
Start i dos eller fejlsikret tilstand.
Hvis det også sker der, så skal du til at bytte igen. Har du prøvet med AGPx1/2?
Avatar billede ntweb Nybegynder
27. april 2001 - 14:15 #3
HejZa!
Først og fremmest vil jeg lige sige, at jeg har samme kort, men ingen problemer! Jeg tror at det er ME den er gal med, men her er et par forslag:

Prøv med kortet i en anden computer!
Prøv kortet med Windows 98 2. Edition (det kører jeg med)
Ellers kan du tjekke kabler osv.

/ntweb
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 14:16 #4
På pakken, som kortet lå i skulle der gerne være et nr. til deres hotline..ringt til dem ellers ligger nr\'eret i manualen
Avatar billede px6 Nybegynder
27. april 2001 - 14:17 #5
Jeg har ingen ide om hvor jeg skal stille om  på mit agp ting. Jeg har dog haft 3 andre agp kort i tidernes løb, og ingen havde problemer selvom de var 3 vidtforskellige kort (rage pro, fireGL 1kpro, geforce 256)
Avatar billede px6 Nybegynder
27. april 2001 - 14:18 #6
Jeg tror ikke at det er et OS spørgsmål da jeg har både win2000 og wME med samme problem. Jeg prøver lige at køre fejlsikkert. BRB
Avatar billede makse Nybegynder
27. april 2001 - 14:20 #7
Har du afinstalleret alle de gamle grafikkortsdrivere?

Start i fejlsikret tilstand.
Fjern alle grafikkort i enhedshåndtering. (H-klik Denne Computer - Egenskaber)
Genstart, og installer Standard VGA driveren.
Genstart igen og installer de nye drivere. (Hent evt. de nyeste drivere)

Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 14:41 #8
Hvis din computer fryser....
og du siger dit graffik kort er mega varmt...
så er det det der er grund til at din com fryser... når din computer når en bestemt temperatur fryser din harddsik. Jeg har selv haft det problem med mit gamle voodoo 3 det blev så varmt at min com frøs. Jeg løste problemet med at tage kabinettet af, sætten en blæser ved siden af den, og sætte en ekstra kabinet blæser til ;)
Denne løsning er selvfølgelig ikke så god på længere sigt. Men jeg er temmelig sikker på det ville hjælpe med ekstra blæser... (koster ingen ting)
Avatar billede px6 Nybegynder
27. april 2001 - 15:03 #9
ntweb -> har du samme kort?..uden køler, mærkes din kølerrib vildt varm?
Avatar billede px6 Nybegynder
27. april 2001 - 15:24 #10
Ja så er jeg tilbage:
Afinstalleret hele lortet, geninstallere driver (riva tnt2 m64/m64 pro) med underlige problemer, som højst 16bit i 640*480 og andet underligt noget med slutresultat: fryser stadig.
Jeg håber der er en derude der kan hjælpe mig ud af dette helvede, hvis det ikke kører i morgen, afskriver jeg det kort som \"kan ikke køre på mit system\" og sælger det. Jeg prøver evt. at geninstallerer mit wME. Jeg vil gerne tilføje at det ikke fryser i safe mode, men der har jeg ikke nogen muligheder for at teste 3d\'en da det er der primært at det går galt. JEg har set at kortet kan uden problemer køre 3D, dog højst i 30 sekunder :(. ØV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. april 2001 - 15:29 #11
px6> Har du prøvet at købe en kraftigere køberib, der passer til dit grafik kort?

/per
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 15:49 #12
Jeg har jo sagt hvad problemet er!!! Det bliver ikke bedre hvis du ikke for den kølet ned!!!
Avatar billede px6 Nybegynder
27. april 2001 - 16:20 #13
Talker -> ja, men jeg er forvirret over at det skulle være overophedning. Jeg vil gerne høre fra andre med erfaring med tnt2 m64, mht. varme. Der er som sagt ingen køler på som standart, hvorfor e der ikke det, hvis den har varmeproblemer, og hvilken køler burde jeg så købe.
Avatar billede shamanic Nybegynder
27. april 2001 - 16:30 #14
En Riva TNT2 M64 Chip afgiver normalt ikke mere end 4W, og derfor ikke behøver nogen form for passiv el aktiv køler. Jeg er godt nok forbavset over at din chip bliver så varm.
Avatar billede shamanic Nybegynder
27. april 2001 - 16:31 #15
Chippen er nok defekt!!!
Avatar billede shamanic Nybegynder
27. april 2001 - 16:34 #16
Eller også kan det være at din I/O Voltage i biosen er sat for højt, hvis biosen har en sådan funktion, eller det kan være din PSU, prøv at måle spændingerne med et prog.
evt. Motherboard Monitor 5
Avatar billede px6 Nybegynder
27. april 2001 - 16:37 #17
Shaman....se jeg tror du er ind på noget af det rigtige nu. Da tnt2 m64 nvidia ikke bliver solgt med køler på, og mit kort går fra lunkent (starter et 3d spil) 5 sekunder -> brandvarmt.
Jeg checker nu....
Avatar billede px6 Nybegynder
27. april 2001 - 16:39 #18
Dog vil jeg tilføje, at 2 andre kort uden køler har kørt glimrende på mit motherboard.
Avatar billede px6 Nybegynder
27. april 2001 - 16:53 #19
Ok...sidste målinger..
Chippen der sidder på det kort, bliver så hurtigt røvvarmt at det nægter at hejse systemet op nu. Jeg må nok desværre udlede at chippen højst sandsynligt er defekt.
Hvis jeg ikke finder ud af noget inden i morgen går svarpoint split mellem shamantic og talker.
Tak for svar
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. april 2001 - 16:59 #20
hmm.. en af mine kammerater har et m64 med køler på. Eller vi pillede lortet af for det larmede ad helvede til. Og det køre uden problemer nu...

Prøv at installere dine via drivere hvis du har via chipset..

Installer directx 8.0 og prøv evt. med nogle andre drivere: www.nvidia.com
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 18:31 #21
tror ikke du kan fikse såden et problem med nye drivere... not at all...
Avatar billede ntweb Nybegynder
28. april 2001 - 12:14 #22
px6 -> Ja, jeg har samme kort, uden køler! Mit bundkort er et Asus A7V ATX!
Avatar billede -onslow- Nybegynder
28. april 2001 - 12:15 #23
Har du prøvet at opdaterer din AGP DRIVER
Avatar billede -onslow- Nybegynder
28. april 2001 - 12:16 #24
Jeg skulle bare opdaterer min AGP driver!
Siden har det kørt som en drøm!
Uden at fryse
Avatar billede px6 Nybegynder
28. april 2001 - 14:06 #25
Hvad er en agp driver?...hehe. Jeg vidste ikke at der var en agp driver.
Avatar billede px6 Nybegynder
28. juni 2001 - 23:49 #26
Som slut vil jeg gerne sige at jeg gav op. Det kort ville bare ikke køre på mit system. Jeg byttede med en ven til et WinFast TNT2 m64, kører som en drøm.