Avatar billede palmskov Nybegynder
24. januar 2006 - 01:29 Der er 5 kommentarer

database adgang på tværs af domæner

er det muligt at få adgang til en database, der er hostet på eks. www.peter.dk fra et andet domæne eks. www.lars.dk?
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
24. januar 2006 - 01:47 #1
Det er det bestemt. Men det har ikke noget med domænet at gøre i sig selv.
Hvis de er hosted på samme server, er det ligetil. Ellers kræver det bare at databasen ikke er konfigureret til at afvise forbindelser udefra og at porten der benyttes er åben (f.eks. port 3306 som default for MySQL) for trafik.
Hvis du normalt opretter forbindelse til "localhost", skal du bare udskifte dette med IP-adressen på den database du i stedet vil have adgang til.
Avatar billede palmskov Nybegynder
24. januar 2006 - 01:51 #2
jeg arbejder normalt med odbc link til databasen; Det drejer sig om en access database og den er af kritisk karakter for kunden
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
24. januar 2006 - 02:06 #3
Det tror jeg desværre ikke er muligt med Access, da det ikke er en server som sådan.
Men jeg ved ærligt talt ikke meget om Access, så det kan tænkes jeg tager fejl og der er en løsning.
Avatar billede ljm21 Praktikant
24. januar 2006 - 08:04 #4
Man kan lave en forespørgsels-side på databaseserveren der giver svar, med data i xml-format eller lignende og så derefter lave en side til den modtagende server der læser denne fil.

Lars
Avatar billede bjawnie Nybegynder
25. januar 2006 - 23:06 #5