Avatar billede tuep Nybegynder
23. januar 2006 - 21:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Software søges

Hej Eksperter
Jeg skal bruge et eller andet stykke software, der muliggør online opdatering af egne data og adgang til en medlemsdatabases oplysninger.
Udover at det skal være nemt, har jeg ikke andre krav.

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak
Avatar billede tofte Juniormester
23. januar 2006 - 21:36 #1
har du overveje noget asp eller php, eller hvad tænker du på?
Avatar billede tuep Nybegynder
23. januar 2006 - 21:41 #2
ja, det er så mit næste problem! Jeg er netop nu, ved at finde ud af om det er ASP eller PHP! Vender tilbage ASAP!
Avatar billede tofte Juniormester
23. januar 2006 - 21:47 #3
men har du allerede noget? En hjemmeside eller hvad. Hvad skal du så bruge softwaren til?
Avatar billede tuep Nybegynder
23. januar 2006 - 21:53 #4
Det er af en af mine venner der gerne vil have en sådan database på deres hjemmeside: http://www.elslawyer.org
Men lige p.t. er vi ved at finde ud af PHP/ASP. Men de er meget lidt tekniske (se sidens indhold!) så det er lidt svært!
Nogen ide om hvordan man udefra kan tjekke om det er PHP eller ASP?
Avatar billede tofte Juniormester
23. januar 2006 - 22:00 #5
Siden de har http://www.elslawyer.org , er lavet i PHP. Så det burde være muligt at lave noget hvis de har adgang til noget database(mySQL). Men det er nok noget der skal laves individuelt.
Avatar billede tuep Nybegynder
23. januar 2006 - 22:04 #6
Hvordan fandt du ud af hvad den var lavet i?
Okay, du mener ikke der findes noget færdig software, der kan bruges til smide på siden?
Avatar billede tofte Juniormester
23. januar 2006 - 22:11 #7
Jo, der bør findes noget, jeg er dog ikke den store php haj så jeg har ikke det store overblik. Men hvis det skal integreres i hjemmesiden er det nok svært at finde noget. Men noget generelt medlemshåndtering burde være at finde. Er det noget som skal bruges af medlemmerne eller er det kun noget som skal bruges af administratorerne?
Avatar billede tuep Nybegynder
23. januar 2006 - 22:32 #8
Det er også medlemmer, så vi er ude i noget med password og sikkerhed! Det et ikke for børn, er jeg bange for!
Avatar billede tuep Nybegynder
24. januar 2006 - 09:42 #9
Tofte, jeg tror det er bedst at jeg flytter mit spørgsmål over på mySQL og ser om nogen der, ved om der findes noget software der lever om til spec. og ønsker.

Smid mig et svar, da du har hjulpet mig et godt stykke af vejen :-)
Avatar billede tofte Juniormester
24. januar 2006 - 11:02 #10
Du flytter bare. Jeg behøver ikke points. Jeg tror måske du skal overveje at flytte det til php, men mySQL kan du selvf. også prøve.
Avatar billede tuep Nybegynder
25. januar 2006 - 10:03 #11
DU skal have mange tak for hjælpen. Jeg har oprettet nyt på http://www.eksperten.dk/spm/682511
Avatar billede tuep Nybegynder
02. februar 2006 - 18:20 #12
lukker