Avatar billede narkona Praktikant
23. januar 2006 - 16:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprette standart/auto tekst

Jeg ønsker at når jeg starter word så skal der allerede være en autotekst som jeg selv definerer. Dvs navn adresse osv desuden ønsker jeg også at dags dato bliver indsat pr automatik.
Jeg ved det er muligt, men bare ikke hvordan man gør. Dvs hvor man indstiller det henne.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
24. januar 2006 - 07:16 #1
Du skal åbne Normal.dot og skrive den tekst der skal stå. Indspil en makro, der indsætter dags dato. Du kan hoppe til der hvor du ønsker dato mm. skal stå vha. bogmærker. Denne makro skal du kopierer over i ThisDocument under "Normal", "Microsoft objects". Under denne vælger du "New" og sætter makroen ind
Avatar billede narkona Praktikant
28. januar 2006 - 11:45 #2
Jeg har aldrig indspillet en makro før. så du må tage det skridt for skridt.
og ej heller bogmærker i word.
så hvor? og hvordan?
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
30. januar 2006 - 07:29 #3
Bogmærker er noget du kan indsætte i et dokument/skabelon. De bruges typisk til at hoppe til. For at indsætte et bogmærke sætter du markøren der hvor du ønsker at hoppe til (fx din dato) vælg Indsæt, bogmærke, skriv et navn (fx Dato) og tryk tilføj. En indspilning af makro er en slags båndoptager, der optager alle dine tastetryk.
Sæt optageren i gang: Vælg Funktioner, Makro, Indspil ny makro. Nu kan du indsætte dato via datofunktionen. Vælg F5, Vælg at gå til dit bogmærke og indsæt datoen via datafunktionen (Indsæt, dato og klokkeslet). Når du er færdig med det der skal optages, klikker du Stop optagelse på værktøjslinjen der kom frem da du startede optagelsen.
Avatar billede narkona Praktikant
30. januar 2006 - 12:42 #4
Jeg har nu lavet en "løsning".
Jeg starter winword.exe med parametren /t >filnavn<, hvilket så gør at et ønsket dokument starter op. Dog har det den ulempe at hvis jeg begynder at skrive i det , for derefter at gemme i samme dokument. Så ændrer jeg min "standard-opsætning"

Hvorledes åbner jeg normal.dot? henviser du til at jeg "bare" skal starte Word, eller skal jeg søge efter denne "fil". Hvorledes gemmer jeg så igen i normal.dot og ikke i et .doc dokument.?  Hvis det er muligt ønsker jeg gerne en punkt for punkt beskrivelse, eller link til beskrivelse. Nuværende besvarelse giver mig indsigt men ikke klarsyn over løsningen.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
31. januar 2006 - 07:29 #5
Normal.dot er den skabelon du får når du starter Word eller vælger "Tomt dokument" i Filer, Ny.
Gå ind i Funktioner, Indstillinger, Filplaceringer og notér dig stien i Brugerskabeloner. Det er her din Normal.dot ligger, og åbner du skabelonen fra Word.
Avatar billede narkona Praktikant
14. maj 2006 - 14:21 #6
jeg fandt selv en brugbar løsning. nem for mig. og derved løsningn