Avatar billede michaeltryl Seniormester
22. januar 2006 - 13:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hjælp til htpasswd

hvor skal htpasswd filen ligge jeg har fulgt denne guide
http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/
men kan ikke finde ud af hvordan jeg skal køre det php script
<?php
echo "<html>" . $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "</html>";
?>

for at finde ud af hvad stien til mit bibliotek er
Avatar billede webt Nybegynder
22. januar 2006 - 13:26 #1
Personligt har jeg mine password filer liggende i en mappe uden for www

dvs når jeg logger ind via ftp ser det sådan her ud

passwords
public_html (min www mappe)

for at finde stien til passwords kunne jeg så smide ovenstående php kode ind i en php fil og uploade den til public_html og gå ind på domæne.dk/dinfil.php

i det resultat jeg ville få fra php filen ville jeg så erstatte public_html med passwords og så skrive den sti ind i .htaccess filen ved AuthUserFile

Mvh
Martin
Avatar billede michaeltryl Seniormester
22. januar 2006 - 13:37 #2
nu er jeg rimelig grøn indenfor php
hvordan laver jeg en php fil?
Avatar billede webt Nybegynder
22. januar 2006 - 13:43 #3
Hvis du bruger en editor laver du simpelthen bare et nyt dokument, indsætter ovenstående kode i code-view eller hvad det nu hedder i de forskellige, og gemmer dokumentet som .php i stedet for .htm

ellers kan du bruge notepad, du indsætter simpelthen bare koden i et tomt notepad dokument og siger gem som... her er det dog vigtigt at du husker at ændre typen fra tekstdokumenter (.txt) til alle i gem som dialogen.. og igen gemmer du bare som et eller andet.php fx sti.php

Mvh
Martin
Avatar billede michaeltryl Seniormester
22. januar 2006 - 13:52 #4
når jeg har uploadet den fil og åbner den
i dette tilfælde http://www.magiske-michael.dk/prove.php

kommer der bare en tom side frem
Avatar billede webt Nybegynder
22. januar 2006 - 14:04 #5
Det er simpelthen fordi dit webhotel ikke giver mulighed for php kan jeg se,, går ud fra du har det til 7kr om måneden host webhosting.dk

Alternativt må du lige skrive til dem og høre hvad stien til dit webhotel er på serveren
Avatar billede michaeltryl Seniormester
22. januar 2006 - 14:11 #6
ja det er det jeg har så kan jeg bedre forstå jeg prøver at skrive til de¨m
mange tak for hjælpen hvordan giver man point
Avatar billede webt Nybegynder
22. januar 2006 - 14:23 #7
Det var så lidt
Jeg ligger et svar her, så kan du markere mit navn ude i siden og accepterer det

Held og lykke med det, og hvis det stadig driller skriver du bare her i spørgsmålet så klare vi det selvom det er afsluttet

Fortsat god dag
Martin
Avatar billede michaeltryl Seniormester
23. januar 2006 - 12:20 #8
Jeg har nu kontaktet webhosting, men de svare ikke tilbage.
jeg tror måske det er fordi de ikke yder support på PHP og andre ting med mindre man køber det store webhotel.
jeg skrev og spurgte "Hvad er stien til mit bibliotek på serveren?
er der måske en anden måde hvorpå jeg kan finde frem til stien mit bibliotek er på deres server.
Avatar billede webt Nybegynder
23. januar 2006 - 21:35 #9
Har du tjekket deres faq? måske det står der.. man skulle dog mene at de burde yde en eller anden form for support ligegyldigt hvor lidt man betaler, jeg giver ikke meget mere selv hos anden udbyder og får næsten altid svar inden for samme dag, oftest i løbet af et par timer...

Jeg tror ikke ummidelbart at der er andre måder du kan få den sti på....

Mvh
Martin
Avatar billede michaeltryl Seniormester
23. januar 2006 - 22:36 #10
okay de yder suport bare ikke på php og htpasswd
men prøver at skrive til dem igen.
jeg har tjekket deres faq og andre steder på deres sider der står det ikke
Avatar billede michaeltryl Seniormester
03. februar 2006 - 10:17 #11
jeg har nu fået det til at virker.
men åbner jeg adressen til min .htpasswd åbner den fint i min browser kan man beskytte denne fil på en eller anden måde eller er der ikke noget at gøre
Avatar billede webt Nybegynder
03. februar 2006 - 21:41 #12
Du burde fx. ha mulighed for at ligge den uden for dit public_html eller www eller hvad det nu hedder på dit hotel, ellers hvis den ligger i samme mappe som .htaccess filen vil den jo være beskyttet såvel som de andre filer i den mappe

Mvh
Martin
Avatar billede michaeltryl Seniormester
04. februar 2006 - 00:17 #13
jeg har fundet ud af det mange tak for hjælpen
Avatar billede webt Nybegynder
04. februar 2006 - 11:06 #14
Det var så lidt :) og skulle det være en anden gang

God weekend herfra
Martin