Avatar billede aphandersen Juniormester
20. januar 2006 - 20:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

iis virker ikke efter geninstallering

Jeg har lige geninstalleret windows. Jeg har windows xp pro. Denne gang fik jeg med det samme også sp2 installeret. Men nu virker iis ikke, og jeg skal bruge det til at programmere asp til en hjemmeside med.

Det plejer at være sådan at man et sted kan højreklikke på mappen wwwroot, hvorefter man kan vælge fanen sikkerhed, og der løse problemet. Men den fane er væk nu. Hvordan får jeg den frem igen?

Den siger noget med at den ikke kan køre et CGI-script, eller at jeg ikke har tilladelse til at køre siden.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2006 - 21:09 #1
- Så vidt jeg husker skal man vist slå den firewall fra som er med i sp2...
Så prøv at deaktivere firewall´en når du skal programmere asp og teste med IIS...
- Bare for at se om dette løser det...

\Dan
Avatar billede Slater Ekspert
20. januar 2006 - 21:16 #2
For at få fanen sikkerhed tilbage, skal du slå "Use simple file sharing" fra, under Folder options i Denne computer.
Avatar billede aphandersen Juniormester
20. januar 2006 - 21:17 #3
Den var slået fra i forvejen
Avatar billede Slater Ekspert
20. januar 2006 - 21:18 #4
.. hov, og under fanen "View" / "Vis"
Avatar billede Slater Ekspert
20. januar 2006 - 21:21 #5
Nå, så var det ikke det. Bare mit bud :)
Avatar billede aphandersen Juniormester
20. januar 2006 - 21:25 #6
Du mener under mappeindstillinger ikke. Den er allerede slået fra. Det hjælper ikke noget.
Avatar billede saudoo Nybegynder
11. marts 2006 - 17:57 #7
Slettede du din server, før du installerede den på ny?
Avatar billede saudoo Nybegynder
11. marts 2006 - 17:57 #8
server = iis :)
Avatar billede aphandersen Juniormester
07. maj 2006 - 11:23 #9
Viperine får pointene, hvis han poster et svar