Avatar billede snebolle Nybegynder
20. januar 2006 - 19:12 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Oprette templates/skabaloner

Hej,
Jeg sidder med Office 2003 og ønsker at få lavet en templates/skabalon som virker som brevpapir.
Problemet er at forsiden er anderledes end de resterende sider. Der skal ikke komme logo osv. på de andre sider.

Men er det noget jeg skal bygge op i word eller hvad? Jeg har også hørt lidt om Adobe Framemaker kunne bruges men kender det ikke lige.

Så jeg søger lidt vejledning til hvad jeg skal kigge efter eller bruge..
Avatar billede rvm Nybegynder
20. januar 2006 - 19:42 #1
Se på "Specielt sidehovede på første side" under sideegenskaber.
Avatar billede hcma Novice
20. januar 2006 - 21:04 #2
og ved "Specielt sidehoved på første side" menes der også forskellige sidehoveder-/fødder.
Jeg har her uploaded en forklaring i hvordan det virker/foregår:
http://www.hcma.dk/eksperten_uploads/forskellige_sidehoveder.doc
Avatar billede snebolle Nybegynder
21. januar 2006 - 12:04 #3
Jep fint det har jeg fået til at virke. Men jeg er ved at lave det i en skabalon. Og den skal kun vise 1 side når man starter den op. Hvis man så kommer ned til side 2 skal mit brevpapir være lidt anderledes.
I de demo skabaloner som er i Word kan jeg se det er muligt, men hvordan det gøres har jeg svært ved at gennemskue.

Ved nogen af jer det?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2006 - 12:09 #4
Du laver din skabelon med 2 sider(lav et tvunget sideskift), hvor du sætter side 1 og side 2 op som du vil have dem. så sletter du det tvungne sideskift, og gemmer skabelonen. Når du bruger den vil side 2 blive som du har sat den op til.
Avatar billede snebolle Nybegynder
21. januar 2006 - 12:27 #5
Det er præcis det jeg søger. Men hvad mener du præcis når du skriver (tvunget sideskift)? Er det oppe i Indsæt -> Sideskift m.m. -> jeg skal oprette side 2 med eller hvad?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2006 - 15:39 #6
Tryk på ctrl. og enter, så får du et tvunget sideskift, som du kan slette igen ved at stå på første side og trykke på delete indtil du kun har en side igen.
Avatar billede snebolle Nybegynder
21. januar 2006 - 16:32 #7
Du glemte en lille detalje at man inden i egenskaber for sidehoved skal slå flueben i "Speciel første side" under layout.

Men nu virker det så jeg takker for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2006 - 21:33 #8
Den detalje havde rvm og catbody beskrevet. Så derfor beskrev jeg den ikke.........Godt du fik det til at virke.