Avatar billede gchris5 Praktikant
20. januar 2006 - 18:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Internet forbindelse vha. mobiltelefon

Hvilken opsætning på PDA'en?

HP rx 3715
Samsung E720

over BlueTooth.....

Pda'en skal have
County code, area code og phone number for at lave en forbindelse over mobilen....... men hvordan?

-Gunnar
Avatar billede annikadk Nybegynder
20. januar 2006 - 19:25 #1
Prøv denne guide:
http://www.pocketfreak.dk/guides/onlinetelmore.html

Du skal sætte GPRS op på mobilen og så forbinde de 2.
Der er lidt forskel på hvilke ting der skal stå alt efter din udbyder.
Avatar billede gchris5 Praktikant
21. januar 2006 - 09:21 #2
Hej Annika

Jeg har været igang med pocketfreaks guide, men jeg kan ikke få det til at virke. Det er faktisk derfor jeg spørger herinde ;o)

Samsung er jo netop IKKE på deres liste over telefoner og jeg synes umiddelbart ikke at jeg kan finde noget i manualen til min telefon
Avatar billede annikadk Nybegynder
21. januar 2006 - 10:06 #3
Hvem er din udbyder?
hmmm...
Går ud fra at du self. så har parret enhederne samt sat gprs på mobilen (telmores vejledning: https://www.telmore.dk/help/worldmanuals/instruction.asp?ManualID=1104&ManualLangID=2&SubjectID=238138)

Her er min opsætning (minder vist mest om den som der linkes til på den 1. guide):
Navn: Min forbindelse
Model: Bluetooth
Next
*99***1# (fundet i manualen på Telmore under fax&data - indstil GPRS på PC). - ifølge telmore samme nr (MED MINDRE du har andre forbindelser allerede, så kan 1 godt være 2,3 eller hvad nr det passer med).
Next
user og pass: intet her.
Advanced
modem-string: +cgdcont=1,"IP","internet",,0,0 (fundet under konfig modem til GPRS)

De 2 koder jeg har skrevet står ens på din mobil-vejledning.
Jeg fejlede i den sidste 1. gang jeg lavede det, da jeg havde mellemrum nogle steder mellem " og , - det må man ikke! ;)

OK. og så Finish.

Ved ikke lige hvilken version windows der er på din, men dette er en 2003se.

Kan det bruges eller er det helt umuligt?
Avatar billede annikadk Nybegynder
21. januar 2006 - 23:49 #4
Det kom til at virke?
Avatar billede gchris5 Praktikant
22. januar 2006 - 09:24 #5
Har ikke haft tid til at lege mere med det. Men ellers prøver jeg med Telmores vejledning eftersom jeg har telmore.