Avatar billede muaddib_dk Nybegynder
20. januar 2006 - 11:10 Der er 1 løsning

SFTP/FreeFTPD

Jeg er ved at forsøge at sætte en SFTP server op på en Win2000 box. Men har store problemer med at få skidtet til at køre.

Dette er hvad sker hver gang jeg forsøger at logge på.

<log>
Looking up host "xxx.xxx.xxx.xxx"
Connecting to xxx.xxx.xxx.xxx port 22
Server version: SSH-2.0-WeOnlyDo-wodFTPD 2.1.8.98
version: SSH-2.0-SSH-Local: Jan 10 2006 12:22:15
Using SSH protocol version 2
</log>

Uanset om jeg bruger SFTP (sshwindows.sourceforge.net) eller FreeFTPD (www.freeftpd.com) sker der nøjagtigt det samme; Den hænger på "Using SSH protocol version 2".
Jeg har ligeledes forsøgt med forskellige klienter for at være på den sikre side.

På serveren er port 20,21 og 22 åben (for alm. ftp samt sftp), er der andre porte der skal åbnes. Eller ligger problemet i mine keys?

Skal lige nævnes at alm. FTP uden kryptering virker perfekt.

På forhånd tak
Avatar billede muaddib_dk Nybegynder
14. februar 2006 - 22:56 #1
lukket