Avatar billede ms13 Nybegynder
20. januar 2006 - 10:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

save as : indsætter automatisk daot

Er det muligt og hvordan?

sætter man word også gerne ecxel op sådan at når folk gemmer står datoen (evt. også initialer) automatisk som første del af navnet og de skal kun indsætte navnet på filen.
Avatar billede supertekst Ekspert
22. januar 2006 - 15:39 #1
Vedr.: Word - sæt følgende VBA-kode ind i Normal.dot / ThisDocument:

Sub FilerGem()
Dim datostempel As String, initialer
    datostempel = Format(Now, "dd-mm-yy")
    initialer = Application.UserName

    With Dialogs(wdDialogFileSaveAs)
Rem hvis initialer & dato IKKE er sat i filens navn - 1. gang
        If InStr(LCase(.Name), initialer) = 0 Then
            .Name = initialer + "_" + datostempel + "_"
            .Show
    Else
            ActiveDocument.Save
            .Execute
        End If
    End With
End Sub

Sub FilerGemSom()
Dim datostempel As String, initialer
    datostempel = Format(Now, "dd-mm-yy")
    initialer = Application.UserName

    With Dialogs(wdDialogFileSaveAs)
Rem hvis initialer & dato IKKE er sat i filens navn - 1. gang
        If InStr(LCase(.Name), initialer) = 0 Then
            .Name = initialer + "_" + datostempel + "_"
            .Show
        Else
            .Show
        End If
    End With
End Sub
Avatar billede ms13 Nybegynder
07. februar 2006 - 11:14 #2
Mange tak for svaret, ville gerne give dig point, men har endnu ikke fundet funktionen hvorfra jeg gør dette?????

Derudover er det muligt at lave samme model i Excel og Powerpoint???
Avatar billede supertekst Ekspert
07. februar 2006 - 14:01 #3
Hvis det skal gælde alle word dokumenter - så skal koden som nævnt indsættes i skabelonen Normal.dot/ThisDocument i VBA-vinduet:

Kopier koden ovenfor via udklipsholderen
Åbn Word
Alt+F11  VBA-vinduet åbnet
Dobbeltklik på ThisDocument i Normal i vinduet til venstre
Kodevinduet åbnes - Sæt Ind fra udklipsholder
Gem & luk VBA-vinduet
Sørg for at Word kan køre med makroer - Funktioner/Makro/Sikkerhed/Laveste niveau

-
I Excel & PowerPoint mener jeg ikke at du kan anvende samme metode - men det kan sikkert gøres via en makro tilknyttet en knap eller tilsvarende.

MVH