Avatar billede sverreq Praktikant
20. januar 2006 - 09:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sortere efter tegnet 'hash'/'havelåge'

Jeg har en tabel med en række felter - et af dem er en slags fodnote-felt, hvor jeg har markeret med # eller ##, hvis særlige forhold er gældende.
Nu vil jeg gerne sortere disse poster ud, men når jeg i Kriterier skriver Like "#", får jeg et helt tomt resultat, hvorfor? Og hvad gør jeg?
Avatar billede terry Ekspert
20. januar 2006 - 09:34 #1
Normally you would use

Like "*#"
but I think this is going to give other problems
Avatar billede terry Ekspert
20. januar 2006 - 09:34 #2
sorry
Like "*#*"
Avatar billede terry Ekspert
20. januar 2006 - 09:40 #3
The # character is a wildcard character used to find a single digit (number) in a single field
Avatar billede sverreq Praktikant
20. januar 2006 - 09:48 #4
thanks - i better substitute the # with something else i guess.
i found out however, i can use the Not "#" and Not "##" to find my info.
Avatar billede terry Ekspert
20. januar 2006 - 09:50 #5
Better place an answer then :o)
Avatar billede sverreq Praktikant
20. januar 2006 - 09:52 #6
he he - no, i am not hunting points. just happy for the help in here ;-)
Avatar billede terry Ekspert
20. januar 2006 - 09:53 #7
Not sure I understand that Not "#" works!
Avatar billede sverreq Praktikant
20. januar 2006 - 09:55 #8
i dont know why it works, but i have to catagories for the 'note-felt'. either # or # - or nothing of course.
i can find the ##'s with Not "#" and find the # with Not "##"...
Avatar billede sverreq Praktikant
20. januar 2006 - 09:57 #9
ehm ups - I meant TWO catagories
and ups - of course it is either # or ##
Avatar billede terry Ekspert
20. januar 2006 - 10:02 #10
so the field holds nothing other than # or ## or empty?

Why dont you use a numeric field for this? You could also have the values come from a related table
Avatar billede sverreq Praktikant
20. januar 2006 - 10:13 #11
yeah - it is probably a very bad idea to choose #. could have used '1' or '2' or nothing as you suggest. or the other tabel of course. havent thought of that.