Avatar billede tofferman Nybegynder
19. januar 2006 - 23:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke validere rss-feed.

Hejsa.
Er der nogen der kan se hvad problemet er med mit feed?

http://feedvalidator.org/check.cgi?url=http%3A%2F%2Ftoflo.dk%2Frss%2Ffeed.asp#l1104

Jeg forstår ikke en brik af, hvad validatoren siger.
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. januar 2006 - 23:23 #1
Ok, nu kan jeg validere den. Men den kómmer stadig med nogle advarsler, som for mig lige så godt kunne være skrevet på kinesisk.
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. januar 2006 - 23:47 #2
Jeg lade lige spm stå åbent lidt, hvis der er nogen der kan fortælle mig hvad advarslerne betyder, og hvad jeg kan gøre ved dem.
Avatar billede inctor Nybegynder
19. januar 2006 - 23:47 #3
Congratulations!
This is a valid RSS feed.

?
Avatar billede inctor Nybegynder
19. januar 2006 - 23:49 #4
Feeds should not be served with the "text/html" media type [help] Løsning:
At fjerne HTML koderne i den ..

Your feed appears to be encoded as "ISO-8859-1", but your server is reporting "US-ASCII" [help] Løsning:
Ændre din server til ISO-8859-1, og ikke US-ASCII ..

det er hvad jeg kan se af løsning ..
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. januar 2006 - 23:51 #5
Ok, tak for det. Nu er det et webhotel jeg har det liggende på, så jeg kan nok ikke lige ændre serverparametre.
Avatar billede inctor Nybegynder
19. januar 2006 - 23:53 #6
Prøv at kontakte Webhotel udbyderen og spørg dem ang det her .. de kan muligvis godt få det  ændret .. men den første burde du kunne .. men gem den originale tekst ..
Avatar billede inctor Nybegynder
19. januar 2006 - 23:56 #7
men det er ikke livsnødvendige rettelser , scriptet virker selvom at du ikke retter de 2 .. but may cause problems for some users. det er kun for få personer det vil skabe problemer. prøv at bruge det nu som det er, hvis der er kunder der brokker sig over at det ikk virker osv, så kan du prøve at få rettet fejlene , for til den tid kan det jo være du ved mere om det ..
Avatar billede inctor Nybegynder
19. januar 2006 - 23:58 #8
Ups Undskyld .. mig der lige læste forkert..

Your feed appears to be encoded as "ISO-8859-1", but your server is reporting "US-ASCII" Løsning:
ret den første linie:
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>

til:

<?xml version="1.0" encoding="US-ASCII" ?>

prøv nu igen og validere .. kommer den samme fejl ?
Avatar billede tofferman Nybegynder
20. januar 2006 - 00:05 #9
Det bliver det ikke bedre af:

Sorry
This feed does not validate.

Feeds should not be served with the "text/html" media type [help]

line 371, column 45: 'ascii' codec can't decode byte 0xe5 in position 12491: ordinal not in range(128) (maybe a high-bit character?) [help]

            <title>Indflydelse p? indvandrere i Danmark.</title>
Avatar billede inctor Nybegynder
20. januar 2006 - 00:07 #10
Hmm .. Så sæt den tilbage til ISO-8859-1 , og vent til en exp inden for faget kan hjælpe .. har ikk meget forstand på rss feed ..
Avatar billede tofferman Nybegynder
20. januar 2006 - 00:09 #11
Ok. Det virker jo trods alt også nu. Læg lige et svar, så får du lidt gaver :)
Avatar billede inctor Nybegynder
20. januar 2006 - 00:10 #12
Virker det ? :S
Avatar billede inctor Nybegynder
20. januar 2006 - 00:10 #13
ka gerne li gaver .. :D
Avatar billede olebole Juniormester
22. januar 2006 - 00:12 #14
<ole>

<% Response.ContentType = "text/xml" %>

/mvh
</bole>