Avatar billede dark_dream Nybegynder
19. januar 2006 - 19:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Bib alarm når jeg starter pc

Hejsa.

Håber en eller anden kan hjælpe mig med dette.

Når jeg starter min pc. bibber den bare - den kommer ikke bare med et enkelt bib eller 2 - nej, den bibber i et væk!

Da jeg slukkede den igår var der ikke noget galt - og der er ikke fortaget install. / afinstall. af nogen art.

Jeg har været udsat for, at den en gang tidligere har bibbet, kan ikke huske om det var ét eller 2 bib, men det var en memory fejl - men den er rettet!

Hvad kan der være galt nu ?
Avatar billede cpufan Juniormester
19. januar 2006 - 20:05 #1
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

tæl bippene og kig dereter på ovenstående link

eller omvendt :D
Avatar billede dark_dream Nybegynder
19. januar 2006 - 20:06 #2
Jeg kan slet ikke tælle dem - den bliver ved - i én undelighed ..
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2006 - 20:10 #3
Er tastatur og skærm tilslutter ??
Avatar billede cpufan Juniormester
19. januar 2006 - 20:13 #4
enten powersupply eller moptherboard, ifølge linket

hvis du har haft den åben, kan det skyldes at mb rører ved kabinettet, hvilket jeg selv har været udsat for.
Avatar billede dark_dream Nybegynder
19. januar 2006 - 20:14 #5
MB ???? - røre ved kabinettet ?

uddyb !
Avatar billede dark_dream Nybegynder
19. januar 2006 - 20:15 #6
Tastatur og skærm er tilsluttet ! - den blev KUN slukket igår aftes.. ikke flyttet eller adskilt!
Avatar billede cpufan Juniormester
19. januar 2006 - 20:17 #7
en lodning på motherboard som fejlagtigt rører ved kabinettet
Avatar billede dark_dream Nybegynder
19. januar 2006 - 20:18 #8
Okay - hmm .. det kan ikke have noget at gøre med strømforsyningen ? - at den måske er stået af ?
Avatar billede cpufan Juniormester
19. januar 2006 - 20:58 #9
jo hvis der ikke er noget som helst der kører,
hd eller en ventilator, så kunne det sagtens være strømforsyningen
Avatar billede dark_dream Nybegynder
19. januar 2006 - 20:59 #10
ok - tildeler dig svar..
Avatar billede cpufan Juniormester
19. januar 2006 - 21:23 #11
og du har tjekket og dobbelttjekket at keyboard er ordentlig sat i....

evt. prøvet at bytte det ud med et andet
Avatar billede dark_dream Nybegynder
19. januar 2006 - 21:24 #12
Jeps - og jeg har haft ALT taget fra maskinen, så KUN den har været sat til strøm - intet hjælper!
Avatar billede cpufan Juniormester
19. januar 2006 - 21:25 #13
prøv et at pille det sidedæksel af, hvor motherboard sidder tættest på,
og lav en ny start, den kan jo have fået et spark eller et slag fra en støvsuger *G*
Avatar billede dark_dream Nybegynder
19. januar 2006 - 21:26 #14
Ok - prøver jeg lige
Avatar billede cpufan Juniormester
19. januar 2006 - 21:29 #15
når du så er i gang,
ville jeg da også lige tage alle kort ud og sætte dem i igen,
eller give dem en rusketur, så du er sikker på at de sidder hvor de skal.
Avatar billede dark_dream Nybegynder
24. januar 2006 - 11:13 #16
Der er bare intet der hjælper :-(