Avatar billede fun22 Nybegynder
19. januar 2006 - 18:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Link ud fra et flash banner?

Hej..

Jeg har lavet et banner i flash og har også næsten fået det itl at virke sådan at når man klikker på banneret bliver man sendt til en anden side..

Men hvis jeg nu åbner flash filen i Flash playeren så når jeg trykker på banneret så siger den at den har forhindret flash filen i at komunikere med den hjemmeside som filen linker til..

Og hvis jeg åbner den i html så sker der slet ikke noget når jeg klikker..

Hvad kan der være galt?
Avatar billede skovge Novice
20. januar 2006 - 11:23 #1
Lyder mest som en eller anden blokering fra browserens side - hvilken browser bruger du?
Avatar billede w!nx Nybegynder
20. januar 2006 - 11:46 #2
hvordan ser det actionscript ud som du bruger til at lave linket ?
Avatar billede fun22 Nybegynder
20. januar 2006 - 13:26 #3
Jeg har en usynelig knap på hele movien og i den har jeg følgende kode:

on(press){
  getURL("http://www.spalten.dk", "_blank");
}

Den ser ikke ud til at blokere noget.. Der kommer ingen meddelelser..
Avatar billede skovge Novice
20. januar 2006 - 13:55 #4
prøv lige med:

on(press){
  getURL("http://www.spalten.dk", _blank);
}

altså ingen " rundt om _blank - ellers tror den at _blank er navnet på et eksisterende vindue og ikke bare at du vil åbne i et nyr vindue.
Avatar billede fun22 Nybegynder
20. januar 2006 - 14:00 #5
har fundet ud af det.. Det hjalp ikke ved at fjerne " rundt om _blank.. Men hvis jeg gjorde så swf filen var kompatible med version 6 så virkede det..
Avatar billede fun22 Nybegynder
31. januar 2006 - 14:03 #6
lukker