Avatar billede lone_a_p Praktikant
19. januar 2006 - 10:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skype og Telefin

Mit telefin abonnement er ved at løbe ud, og jeg overvejer at skifte til skype. Jeg bruger ikke telefonen ret meget, så de 20 kr. jeg betaler i abonnement hos Telefin om måneden er jo løbet op i løbet af et år (240 kr!)

Jeg kan se, at Skype ikke kører med abonnement.

Jeg har købt en adapter (eller hvad det hedder) til mit Telefin-abonnement, så jeg kan ringe fra en almindelig telefon. Kan jeg bruge samme adapter til Skype?

Har I nogen erfaring med forbindelsen? - har skype en bedre forbindelse end telefin. Jeg synes nu, at telefin har forbedret sig gennem den seneste tid. Jeg har kun en 128/64 forbindelse, men dem jeg ringer til siger, at forbindelsen er blevet bedre nu end tidligere (det er jo den udgående linje der er problemet, så det opdager jeg ikke).

Hvad siger I? Skal jeg skifte til Skype? Eller skal jeg beholde min Telefin?

Mvh Lone
Avatar billede rebecca Novice
19. januar 2006 - 15:30 #1
Hvis jeg var dig ville jeg beholde telefin, men der er jo også andre løsninger f.eks Musimi (mener den er gratis) skype mener jeg du skal købe et modul for at ringe fastnet-fastnet
Avatar billede rebecca Novice
14. februar 2006 - 00:22 #2
husk at lukke spg.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
14. februar 2006 - 14:50 #3
Sorry - beholder Telefin
Avatar billede cyberjelle Nybegynder
14. februar 2006 - 14:58 #4
Musimi er ikke gratis. - Men tæt på ;)

http://musimi.dk/index.php/rates/
(du betaler 7,5kr pr. måned pr. nummer)

Om din linje er tilstrækkelig kommer an på hvilket codec du bruger.
Du kan se hvilken båndbredde de forskellige codecs bruger på flg. side

http://gratissip.dk/frontend/SamtaleCodecs