Avatar billede heg Nybegynder
19. januar 2006 - 08:12 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Flere oplysninger når man lukker egne spørgsmål

En del spørgsmål bliver lukket af spørgeren selv fordi vedkommende har fundet løsningen på problemet. Det er jo helt fint. Men ofte lukkes spørgsmålet uden at spørgeren samtidig forklarer hvad løsningen var.
Det ville være interessant for alle (tror jeg) at få forklaret løsningen og vel ikke et for stort krav at stille. Eksperten er jo oprettet for at finde løsninger.
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2006 - 08:34 #1
Det er derfor også et krav at hvis man lukker selv, skal man offentliggøre løsningen ;o) Der er blot mange der glemmer at skrive hvad de har fundet ud af.

Mvh.

FCS/Coadmin
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2006 - 08:36 #2
Se evt. § 2.10 i reglerne: Finder man selv svaret på sit spørgsmål, og dermed ønsker at tage de udlovede point retur, er man forpligtet til at skrive, hvordan problemet blev løst. Det kan f.eks. være et link eller en nærmere beskrivelse. Ekspertens grundlag bygger bl.a. på de svar, der er på de mange spørgsmål. Derfor er ens egen løsning også til gavn for andre. Denne regel gælder ikke med tilbagevirkende kraft, men kun fra 12. august 2004 og fremefter.

Hygge
Avatar billede hcma Novice
19. januar 2006 - 11:11 #3
fcs >>  overtrædelse af § 2.10 betyder vel også at man er berettiget til at anmelde personer som ikke overholder det, med de konsekvenser det nu får for spørgeren.
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2006 - 11:28 #4
Naturligvis
Avatar billede hcma Novice
19. januar 2006 - 11:32 #5
;o)
Avatar billede heg Nybegynder
19. januar 2006 - 11:54 #6
Hvor dumt, at jeg ikke først havde læst reglerne ( § 2.10).
Men jeg kan forstå på jer at I også synes det er et problem.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2006 - 14:29 #7
det har vaeret et kendt problem i mange aar

og den regel aendring er en af de absolut bedre
Avatar billede huset Praktikant
19. januar 2006 - 17:36 #8
Kommentar: hcma_catbody

Det er så bare ikke altid en coadmin kommenterer overfor den man anmelder
Avatar billede hcma Novice
19. januar 2006 - 17:43 #9
huset >>  det går jeg da ud fra at de gør, da det i nævnte tilfælde er et soleklart regelbrud ;o)
Avatar billede huset Praktikant
19. januar 2006 - 17:50 #10
Har før anmeldt brugere uden der kom respons. Men betyder ikke så meget :D
Avatar billede heg Nybegynder
20. januar 2006 - 06:29 #11
Takker for de mange kommentarer. Problemet er nu: hvem skal have de 15 points. I har jo alle givet kommentarer der kan betragtes som svar.
Avatar billede huset Praktikant
20. januar 2006 - 07:14 #12
Spørgsmål om E er gratis. Så tag du dem selv.
Avatar billede fcs Novice
20. januar 2006 - 08:20 #13
Huset>> Gider du præcisere hvor du har anmeldt uden respons?
Avatar billede hcma Novice
20. januar 2006 - 10:44 #14
heq >>  gør som huset skriver og læg selv et svar :o)

fcs >>  hvad er proceduren når man anmelder en person ?  (meget kort)
Avatar billede fcs Novice
20. januar 2006 - 10:55 #15
Proceduren... Prøv at forklare. Mener du hvordan du anmelder nogen eller hvordan vi coadmins behandler anmeldelsen?
Avatar billede huset Praktikant
20. januar 2006 - 11:03 #16
http://www.eksperten.dk/spm/624173

Her er et ex.

Der er mange flere, men har ingen mulighed for at huske hvem og hvor jeg anmeldte folk
Avatar billede hcma Novice
20. januar 2006 - 11:07 #17
fcs >>  prøver at forklare:
1. jeg anmelder en person (og begrunder)
2. hvem vurderer anmeldelsen
3. får den anmeldte person besked og evt. hvordan
4. får anmelderen (mig) besked om afgørelsen/status
Avatar billede fcs Novice
20. januar 2006 - 11:13 #18
Huset: Kan ikke finde en anmeldelse på det spørgsmål. Jeg har lige kigget listen igennem og kan ikke finde det. Kan du huske hvornår du har anmeldt spørgsmålet eller hvilket id det havde?

Hcma_catbody>> Når vi modtager anmeldelsen, kigger vi (coadmins) på den. Nogle gange er det blot en af os (i mindre alvorlige tilfælde) og andre gange flere af os sammen (ved deaktiveringer og andre grovere ting). Den anmeldte kan se på http://www.eksperten.dk/coadmin/ (tror jeg nok - min side er anderledes, da jeg er coadmin) at han er anmeldt, samt begrundelsen, men ikke af hvem. Når anmeldelsen bliver behandlet får anmelder ikke besked om udfaldet, da det så vil medføre en masse ekstra arbejde for coadmins - desværre.

Håber at dette kan give lidt overblik.

Mvh.

FCS/Coadmin
Avatar billede huset Praktikant
20. januar 2006 - 11:16 #19
"Huset: Kan ikke finde en anmeldelse på det spørgsmål. Jeg har lige kigget listen igennem og kan ikke finde det. Kan du huske hvornår du har anmeldt spørgsmålet eller hvilket id det havde?"

Kan du selv huske ID'er :D
Det er jo umuligt. Jeg har gentagen gange anmeldt point snapperi, og kun i få tilfælde er de kommenteret.
Avatar billede hcma Novice
20. januar 2006 - 11:45 #20
fcs >>  helt ok - kan nemlig se at jeg har modtaget 4 anmeldelser, hvoraf 4 er lukket og 1 ældgammel er stadig åben. Men jeg kan ikke se jeres afgørelse/dom ;o)
havde faktisk troet at den anmeldte fik en mail fra jer vedr. anmeldelsen, med chance for indsigelse og så senere jeres afgørelse.
Avatar billede hcma Novice
20. januar 2006 - 11:45 #21
aaarrgghhhh >>  4 lukket skal være  3 lukket
Avatar billede heg Nybegynder
20. januar 2006 - 12:24 #22
Tager selv pointene således som anbefalet
Avatar billede huset Praktikant
21. januar 2006 - 11:24 #23
Undskyld for SPAM men fcs gider du kigge på dette totalt latterlige fis!

http://www.eksperten.dk/spm/678350
Avatar billede fcs Novice
23. januar 2006 - 08:06 #24
Huset>> Nej, det vil jeg ikke på baggrund af at du laver en kommentar herinde. Lav en anmeldelse ligesom alle andre. Så slipper vi for det du selv kalder spam ;o)