Avatar billede klumpie Nybegynder
18. januar 2006 - 21:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

BIOS error under boot af dual Xeon

Hej,

Jeg får denne fejl efter BIOS boot, og lokeringen af raid setup'et.

8180: bios does not support current stepping for processor 01
8198: failed to load processor microcode
8180: bios does not support current stepping for processor 02
8198: failed to load processor microcode

Bundkortet er et Intel se7500wv2 med 2 Xeon 2GHz CPU'er.

Hvad betyder denne fejl?

Mvh
Thomas
Avatar billede screem_brille Novice
18. januar 2006 - 21:26 #1
det betyder at den BIOS version ikke kan se hvad det er for CPUér der er monteret, en BIOS opdatering burde afhjælpe problemet.
Avatar billede klumpie Nybegynder
18. januar 2006 - 21:30 #2
Men det ser ud til at CPU'erne fungere fint, da det er muligt at boote et OS (Har testet med Knoppix 3.2)

Er det en nødvendighed at opdatere bios?
Avatar billede screem_brille Novice
18. januar 2006 - 21:38 #3
nej det er det ikke, men jeg ville gøre det alligevel